Avatar billede richardjensen Seniormester
30. marts 2012 - 11:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Manglende tegn (mindre end , større end, backsl )

Første mistanke faldt på kb, men jeg prøvede med andet kb uden bedring.
Hvad kan være grund til pludselig mangel på disse tegn, - og hvordan kan jeg genoprette ?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2012 - 12:19 #1
Prøv med æøå - måske er det bare "sat op til" engelsk ?
Avatar billede ndifil Nybegynder
30. marts 2012 - 12:52 #2
Hvis der er sat flere Keyboard op på maskinen kan du trykke Alt + Shift for at skifte mellem dem.
Ellers skal du ind i Kontrolpanelet under Regional sittings for at skifte keyboard.
Normalt kan man slette aldt andet end Dansk

/ Finn
Avatar billede richardjensen Seniormester
30. marts 2012 - 14:05 #3
#1: æøå ÆØÅ er prøvet.
#2: har kun brugt 1 kb ad gangen
(kører XP-HE)
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. april 2012 - 17:41 #4
Problemet ikke løst,
så foreløbig må jeg klare mig med Alt+ASCII-værdi
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 19:01 #5
Jeg hælder stadig til, at systemet tror det er et "udansk" keyboard...
- men jeg ved ikke nok om windows til at guide dig til dét sted i "kontrolpanelet" hvor det styres..
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. april 2012 - 21:46 #6
Du har muligvis ret, men hvorfor skulle et keyboard 'emigrere'  ?
Det har jo virket tidligere. Nu har jeg været i fx enhedshåndtering og Windows/system/keyb. .men jeg kan ikke finde nogen fejl.
Avatar billede ndifil Nybegynder
03. april 2012 - 22:02 #7
Prøv at gå i Kontroldpanel - Regional settings, hvis der ikke er UK keyboard så tilføj det og fjern det danske og skift til UK.
Genstart maskinen og tilføj dansk keyboad igen.
Det er ikke en garanti men det kan moske afhjælpe problemet.
/ Finn
Avatar billede richardjensen Seniormester
12. april 2012 - 20:47 #8
#7: I mit kontrolpanel er der ikke 'Regional settings' - er du opmærksom på,jeg kører XP ?
Min seneste 'kolbøtte' har været ret sikker formodning om virus ( af en meget genstridig art,som passiviserede avast.
Jeg opgav at rense, og valgte en 'Kill-disk' og derefter ny-inst. af windows m.m.
Problemet med < og > er ikke løst !
Avatar billede richardjensen Seniormester
14. april 2012 - 10:08 #9
Da der ikke synes at være 'det forløsende svar' må jeg indtil videre klare mig med ALT+ASCII.
Tak for indlæg med forsøg på hjælp.