Avatar billede runj Nybegynder
28. marts 2012 - 12:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Råd Ålborg, Software udviklings metode til eksisterende system

Jeg er ved at lave speciale hvor jeg skal udvikle et IT-system der skal erstatte et eksisterende.

Er der nogen der har ideer til bøger eller artikler med software udviklings metoder, hvor et eksisterende system er grundlag for analyse.

Mvh
Rune
Avatar billede Getspmak Novice
28. marts 2012 - 13:09 #1
Dum kommentar - jeg ved det, men Aalborg er med dobbelt A, og ikke Å. Alt held og lykke med dit speciale ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2012 - 15:04 #2
Da 90% af alle IT projekter vel enten udvikler en erstatning for eller en udbygning af et eksisterende system er situationen med et eksisterende system vel reglen og ikke undtagelsen.

Og alle udviklings metoder er derfor potentielt mulige.
Avatar billede runj Nybegynder
27. maj 2012 - 11:06 #3
Undskyld det sene svar - login drillede.

Jeg fandt dette:
http://ea.oio.dk/arkitekturmetode
Avatar billede runj Nybegynder
27. maj 2012 - 11:09 #4
Hvordan lukker jeg denne tråd?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2012 - 01:47 #5
OIO EA var nok i den lidt tunge ende til dit speciale
Avatar billede runj Nybegynder
11. juli 2012 - 20:07 #6
Du har nok ret arne_v - jeg forsøger at få det over i noget bruger interaktions analyse, hvor jeg skal vise de kommende brugere prototyper og så analysere deres svar.
Nogen ideer til bøger/links til dette?

PS: Vil du skrive som et svar så jeg kan give point og lukke tråden?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2012 - 20:36 #7
kommer her