Avatar billede munkeholm Nybegynder
27. marts 2012 - 19:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

android: gem fil virker i emu men ikke på tlf

hey

jeg er færdig med en lille opgave som virker fint i emulatoren men virker ikke på telefonen..

jeg skal gemme et array men svært at vide om den egentlig opretter filen fordi det virker som sagt i emulatoren for mig.

highscorelist.add(hsd);                            FileOutputStream FOS = openFileOutput("highscorelistdone",MODE_WORLD_READABLE);
ObjectOutputStream OOS = new ObjectOutputStream(FOS);
OOS.writeObject(highscorelist);

burde som sagt gemme en fil men virker ikke på telefonen..

henter det senere ud via.

FileInputStream FIS = openFileInput("highscorelistdone");
ObjectInputStream OIS = new ObjectInputStream(FIS);
highscorelist = (ArrayList<HighscoreData>) OIS.readObject();

nogen anelse om hvad der kan være galt?
Avatar billede munkeholm Nybegynder
27. marts 2012 - 19:25 #1
var sket en fejl... virker åbenbart nu ..
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 19:39 #2
Må jeg liige forstyrre - hvilken emulator bruger du ?
Avatar billede munkeholm Nybegynder
27. marts 2012 - 19:58 #3
selvfølgelig må du det, jeg har bare installeret den til eclipse og bruger så den emulator der igennem med 2.2 skulle dække 97% af alle android telefoner
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 21:04 #4
Før jeg kommer for godt igang : )
Er det denne her du mener:
http://developer.android.com/guide/developing/devices/emulator.html
Avatar billede munkeholm Nybegynder
27. marts 2012 - 23:47 #5
fik ikke lige set der var svaret, men ja helt rigtigt
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 00:15 #6
Takker : )
Avatar billede munkeholm Nybegynder
28. marts 2012 - 00:33 #7
hvis du mangler en guide eller lign. kan jeg anbefale thenewboston virkelig gode videoer til at komme igang
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 00:52 #8
Smukt - takker igen : )

Sidder og kigger på denne (5 siders!) installationsvejledning: http://www.howtoforge.com/setting-up-an-android-app-build-environment-with-eclipse-android-sdk-phonegap-ubuntu-10.10
- ikke ligefrem noget man har lyst til at begynde på, her over midnat : )
Avatar billede munkeholm Nybegynder
28. marts 2012 - 01:05 #9
http://thenewboston.org/list.php?cat=6 de første videoer viser også hvordan man installere osv. :) lidt nemmere end at læse. og 200 videoer så er der til en del tid. har dog ikke kigget alle igennem