Avatar billede aktio Nybegynder
26. marts 2012 - 22:25 Der er 9 kommentarer

Hvilke pc specs er bedst?

Har efter lang tids leden fundet 2 computere som begge lokker. Men siden de har lidt forskelige specs. er jeg ikke helt sikker på hvilken jeg skal vælge.
Der er tale om disse 2:
http://www.sharkgaming.dk/shark-ultimator-i7-edition.html
http://www.sharkgaming.dk/shark-brutality-z77-oc-edition.html
Har ændret på nogle få ting, på begge, som:

Grafikkort:  MSI GTX 560 Ti Twin Frozr II. Incl BF3! ---> MSI GTX 570 Twin Frozr III Power Ed. (+ Cooler Master GX-750W PSU og BF 3!)

Kabinet:  CoolerMaster Enforcer/CoolerMaster Elite 430 ---> NZXT Phantom Hvid

Systemdisk 1:  500 GB, 7200 rpm ---> 1 TB, 5400 rpm

Har også ændret på Operativsystem, Kabinet lys og 3 måneders gratis antivirus, men de gør ingen forskel for spørgsmålet.

Så hvilken af disse 2 PC er bedst? tænker især på bundkort og proceser.

Alvin
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2012 - 22:39 #1
Citat fra nummer to "Intel i5-2500K (Kølet med Antec Kühler 620 Vandkøling)
Overclocket til 4.0 GHz, 6 MB L2. Næsten så stærk som i7-2600!" Altså er 2600 (fra 1'eren) bedst. Kan umiddelbart ikke se andre forskelle hvis du opgraderer begge til 570 GFX.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
26. marts 2012 - 23:22 #2
jeg forstår ikke helt disse "maskine" opsætninger.

En i5-2500k som er overclocked for at nå en i7-2600 og bruger et bundkort med en ny z77 chip som ikke er nødvendig for at udnytte en i5 32nm men som er udviklet til en 22nm cpu så vidt jeg ved.

dvs du betaler for at "fremtidssikre" den pc og med mindre du vil være med på det sidste beat er der ikke ret mange der opgradere deres cpu uden at udskifte deres bundkort også siden bundkort for det meste koster ½ eller 1/4 af hvad en cpu koster.

og hvorfor er der har den ikke en solid state disk (SSD) som hoved disk istedet for bare en alm harddisk.

Priserne virker også forkert med mit første øjekast.

Du skulle stille dig selv nogle spørgsmål før du går ud og køber en "high end" pc.

Vil du have en almindelig pc der kan køre alt det nye der er i dag på en overbevisende måde uden at gå ud i ekstremer.

eller vil du have en pc der kan "benchmarke" mere end vennernes, men kan mørklægge et helt nabolag pga overclocking. (ok nu overdrev jeg hvis lidt :)

eller vil du have en pc til redigering af video..animation... og 3d model programmer?

I7-2600 sandybridge med et Z68 bunkkort og en SSD til systemet og det mest brugte programmer og en alm harddisk til lagerplads. rammene behøver ikke nødvendigvis være 1600... 1333 fordi forskellen er ikke så stor med mindre man virkelig presser sin pc til det ydereste det meste af tiden.... og det er ved video/billed redigering i spil er det mere eller mindre grafikkortet det kommer an på.
Avatar billede aktio Nybegynder
26. marts 2012 - 23:28 #3
Vil gerne have en pc der kan køre det nyeste inden for computer spil.

Alvin
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
26. marts 2012 - 23:28 #4
glemte at nævne dog at kvaliteten af disse komponenter har jeg fuld tillid til..... MSI laver nogle meget driftsikre komponenter og military class 3 som de kalder den er deres flagskib inden for overclocking

jeg går selv efter MSI for det meste.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
26. marts 2012 - 23:37 #5
er du bruger typen der bare skal have noget der virker eller kan du godt lide at sidde og "skrue" på indstillingerne og få mest ydeevne ud af pcen som muligt?

og bliver du skræmt af at samle en pc selv eller skal den være køreklar og bare skiftes ud når den er blevet gammel?
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
27. marts 2012 - 00:13 #6
Et eksempel på hvad jeg vil købe hos SHG.dk

Processor:    Intel Core i7 2600 3.40 Ghz (4 Kerner - 8 Tråde) [Sandy Bridge]
Bundkort:    SABERTOOTH P67 Sandy Bridge B3
Hukommelse:    Kingston DDR3 - 1333 Mhz - 8 GB (2 x 4 GB) Value
Grafikkort:    XFX Radeon HD 6970 (2 GB
Harddisk 1:    OCZ Vertex 3 Series 60GB SSD
Harddisk 2:    Western Digital Caviar Green 500GB
Optisk drev 1:    Samsung SH-222AB DVDRW Black
Kabinet:    Cooler Master HAF 912 Plus
Strømforsyning:    Be Quiet! Pure Power L8-CM-730W 80Plus Bronze (85-88% effektiv) Modulær

Pris 9.232kr

man må påregne noget støj fra Cpuén og grafikkortet medmindre man køber nogle bedre kølere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2012 - 07:44 #7
http://www.sharkgaming.dk/shark-brutality-z77-oc-edition.html
Intel i5-2500K (Kølet med Antec Kühler 620 Vandkøling)
Overclocket til 4.0 GHz, 6 MB L2. Næsten så stærk som i7-2600!

Det er da skrupravende 110% forkert at købe en pc der kommer overclocket fra producenten!

Læg også mærke til at du skal have 64 bit Windows 7 med til pc´erne fra sharkgaming, hvilket er +kr. 795,00

Du har en skærm med HØJ opløsning i forvejen? Full HD, ellers får du intet ud af det kraftige hardware.
Avatar billede aktio Nybegynder
27. marts 2012 - 16:46 #8
Har en 1920x1080 skærm på 25"

Alvin
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
27. marts 2012 - 23:49 #9
Så vidt jeg forstår er det Sharkgaming der overclocker maskinerne, og det er gjort ved dele produceret specielt til at kunne overclockes.
Men jeg tro du har ret, det er helt op til forhandleren "sharkgamings" garantier at holde vand hvis noget går galt. Du vil ikke kunne gå direkte til producenten og forlange en ombytning på hardware ødelagt ved overclocking/forkert håndtering så vidt jeg ved.

Det lyder ikke til at du er interesseret i de rå ydelses tal på din pc, men du mangler en pc der kan køre alle spil du smider efter den så hvorfor vælger du ikke en konsol istedet? De er billigere i indkøb dog er spillene dyrere men du kan købe en god stak før du ender på det samme som en stationær.
Jeg ejer ikke selv en konsol men det er da et alternativ hvis man ikke selv kan lide at samle en pc.

Spil som Battlefield 3 er ikke så krævende som man skulle tro og kræver slet ikke sådanne monstre af pcér som dem her for at køre med høj fps