Avatar billede viflytterdinbil-dk Nybegynder
26. marts 2012 - 22:17 Der er 8 kommentarer

Vores programmør mangler feedback

Hej

Vores programmør sidder og arbejder med denne side
www.assistancecentralen.dk

Har i noget kontruktivt ang
opsætning, design, brugervenlighed og evt søgeoptimering som han kan bruge. ?
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2012 - 22:34 #1
er det her den gamle side? http://www.danskmobilitetsservice.dk ? Hvis ja så husk, ved overgangen til den nye, at få den gamle side til at redirecte til den nye.

www.assistancecentralen.dk har ret dårlig SEO. Hvis man googler det i to ord "assistance centralen" er hjemmesiden ikke at finde. Hvis man googler jeres overskrift (og trækker resultaterne fra den gamle side fra) "-site:www.danskmobilitetsservice.dk Dansk Mobilitets Service tilbyder hurtig og effektiv vejhjælp til Danmarks bedste priser." så er siden heller ikke at finde.

En lille ting: Gør brødteksten på forsiden lidt større. Ligesom brødteksten på de andre sider.
Avatar billede kjeldsted Novice
26. marts 2012 - 22:30 #2
Billederne i højre siden kan jeg ikke læse teksten (sidder på iPad2, Safari), heller ikke hvis jeg zoomer ind.
Siden er meget rodet. Når jeg kigger på forsiden aner jeg simpelthen ikke hvilket sted I vil have jeg skal kigge. Der er en masse steder med tekst/farver der kræver min opmærksomhed, men der er så mange at jeg blot bliver forvirret. Hold forsiden så absolut simpel som muligt.
Mht. font bør man holde sig til højest tre typer på siden (fx én til rubrikker, én til underrubrikker og én til brødteksk, el.lign.) og INGEN af dem bør være fonte med fødder. Hvis man benytter fonte med fødder skal størrelses være så stor at man er sikker på fødderne tydeligt kan ses uden de bliver tværet ud.
Men prøv at få ryddet op på siden. Gør den mere struktureret og simpel. Det hjælper som regel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. marts 2012 - 23:20 #3
Der kunne gøres mere ud af grafikken de øverste er de originale! de nederste blot en lille behandling med photoshop.
http://gratisupload.dk/vis_billede/676601/
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2012 - 23:21 #4
nu er der både nævnt noget brugervenlighed og noget SEO - og så vil jeg tage fat på koden, for den har bestemt nogle mangler. Her mangler blandt andet en DOCTYPE, der er brugt tabeller til design, en masse attributter fremfor CSS og så er koden ikke valid; http://www.assistancecentralen.dk/
Avatar billede Sisseha Nybegynder
27. marts 2012 - 13:40 #6
Jeg giver Kjeldsted ret i, at siden er ret rodet. Der sker for meget på forsiden, og jeg ved ikke hvor jeg skal klikke mig hen.

Jeg savner en eller to tydelige call-to-actions. Det kunne sagtens være privat- og erhvervsabonnementerne, som er der i forvejen, men jeg ikke kan klikke mig videre fra beskrivelserne på forsiden. Det forventer jeg at kunne, så jeg kan læse mere om, hvad de forskellige abonnementer indeholder. For det er næsten ikke til at læse, hvad der står nu.

Jeg ville lave en fordelingsside, hvor jeg samler de forskellige ydelser. Altså - et samlet menupunkt, der hedder f.eks. "Ydelser" eller "Produkter" i stedet for "Autohjælp", "Transport" og "Abonnementer" separat. Det vil gøre din menulinje mere overskuelig, og forhåbentlig vil det også gøre det nemmere at se, hvilke produkter du tilbyder.

Man kunne sagtens arbejde videre med de produktsider, der er nu, men under "Transport" og "Abonnementer", hvor der står priser, kilometer mv. er det ikke særlig overskueligt. Især under transport står tallene meget tæt, og jeg er usikker på, hvad tallene betyder.

Generelt trænger teksten til en kærlig hånd - både hvad angår farve og størrelse, så det bliver nemmere at læse. Men en gang korrekturlæsning ville heller ikke gøre noget. Der mangler en del kommaer og flere ord er delt i to, hvor de burde være sammensatte.

Mvh
Sisse
Avatar billede kjeldsted Novice
30. juli 2012 - 17:59 #7
Og er det ved at være på tide at få lukket denne tråd?
Avatar billede Svanner Praktikant
13. oktober 2019 - 16:57 #8
Hej, der er mange løsninger, se også denne Vejhjælp uden abonnement, https://xn--vejhjlpudenabonnement-j3b.dk/