Avatar billede 01hjorth Nybegynder
22. marts 2012 - 22:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows Explorer - Genstarter konstant

Hej.

Efter at have googlet i flere timer uden at finde en løsning håber jeg virkelig i kan hjælpe. Der har før været et par tråde lignende denne på eksperten, men løsningerne har ikke hjulpet mig.

Problemet startede tidligere i dag da jeg downloadede en mp4-fil, hvorefter chrome crashede. Resultatet var "Windows Stifinder er holdt op med at fungere" efterfulgt af "Windows Stifinder Genstarter", om og om og om igen.

Genstartede PC'en, der derefter var låst fast på Intel startskærmen i ca. 5 minutter (NEJ DET GØR DEN IKKE NORMALT). Til sidst kom den dog videre til Windows og den samme error igen og igen og igen og igen og ig........

Tænker selv at hvis jeg kan slette mappen med mp4-filen, kan få det til at fungere. Problemet er bare at der kun er omkring to sekunder imellem errors'ne og da jeg ikke er uddannet ninja, kan jeg ikke komme til at slette noget som helst ): Kan heller ikke starte joblisten på nogen måde :/
Btw. OS er Vista...

Har optaget hvad der sker:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0mDgNCFQq4

Som sagt håber jeg virkelig i kan hjælpe mig (:
22. marts 2012 - 22:55 #1
... Fejlsikker tilstand ... systemgendannelse ... og evt. DERFRA SLETTE omtalte fil ...

Pssssst: Hvilken "Windows" ??? Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ???
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
22. marts 2012 - 23:13 #2
Tak for det hurtige svar (:

Har skrevet at OS er vista (:

Og så glemte lige at skrive jeg allerede har prøvet fejlsikker tilstand med og uden net, men der sker præcis det samme :/

Er lidt i en dum position og har virkelig ikke lyst til at foretage systemgendannelse, da jeg har siddet og arbejdet på et projekt hele morgenen, hvilket jeg selvfølgelig ikke har taget backup af :/

Har du andre foreslag? s:
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. marts 2012 - 01:27 #3
Intel startskærmen?
Det lyder som enten noget BIOS eller noget netværksboot og kunne indikere et problem med hardwaren i stedet for softwaren.
23. marts 2012 - 06:56 #4
...systemgendannelse... - foretager som navnet siger gendannelse af systemmet - påvirker ikke din egne data...

IKKE at forveksle med "Factory Recovery" der SLETTER ALT !!!

---

PS: Generelt bør du altid have BackUp af dine egne DATA ...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2012 - 13:21 #5
Har du Vista cd eller recovery cd?
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
23. marts 2012 - 15:21 #6
#wally - Altså.. Jeg snakker om det mobo-logo der altid kommer op lige efter man starter en maskine, men det plejer at gå væk efter 5 sek. Nu står det der så i, 5 minutter. Men det begyndte først efter jeg slukkede pc'en på den onde måde et par gange.

#larry - Troede da at systemgendannelse sletter alle aktiviteter man har foretaget efter et gendannelsespunkt, inklusiv filer? Men opretter windows selv gendannelsespunkter? For som den kegle jeg er, har jeg nemlig aldrig lavet et manuelt s:

#5 - Har både Recovery CD og Vista CD'en :)

Windows er virkelig mit svageste punkt, når det kommer til computere s:
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
23. marts 2012 - 16:39 #7
Fik det endelig løst (: Min teori holdt stik, det var den mappe der skulle fjernes. Fik på mystisk vis åbnet jobliste og startet cmd så jeg kunne slette filen derfra (:

Ellers mange tak for indsatsen (: