Avatar billede aalsgaarde Nybegynder
19. marts 2012 - 11:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne .jpg og .pdf

Hjælp - hjælp.
Jeg har vist nok kvajet mig: Kom ved et uheld til at slette en af PC-ens tre brugerprofiler, så nu kan jeg ikke åbne .jpg-filer og .pdf-filer.
En hel del filer forsvandt fra C-drevet, men de kunne hentes fra backup-en (løs harddisk). men de kan ikke åbnes.
ved forsøg på at åbne .jpg med div. programmer kommer der blot et X ell. "ugyldigt billede". Ved .pdf står der "not pdf or currupt".
PC-en anvender XP Pro SP3.
Håber at der er en som kan hjælpe mig ud af dette.
Avatar billede vistodk Nybegynder
19. marts 2012 - 12:03 #1
Adobe problem:
hent sidste nye adobe reader
http://get.adobe.com/dk/reader

JPG problem
Højerklik på et JPG, vælg "åben med", Vælg "windows billed visnings program" (hedder noget i den stil)
Avatar billede aalsgaarde Nybegynder
19. marts 2012 - 16:57 #2
Tak for svar.
Har prøvet at åbne med div. programmer, - MS Office Picture Manager,
Windows Billed- og Faxfremviser, Picasa.
Desværre uden resultat. Det ser ud til, at .jpg-filerne er beskadiget. Hvordan mon rette det?
M v h
19. marts 2012 - 17:30 #3
... bare for at dele problemet - prøv en eller flere af disse *.JPG filer på en anden PC ?

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede aalsgaarde Nybegynder
20. marts 2012 - 19:51 #4
Har nu prøvet med både .pdf og .jpg på anden PC (m/Win7): Kan heller
ikke læse. Skriver "....fil kan være beskadiget".