Avatar billede joodan Nybegynder
19. marts 2012 - 01:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TYPO3 vil ikke starte

Jeg har hentet TYPO3 ned på min PC med winstaller.
Når jeg vil åbne TYPO3 fremkommer følgende systembemærkning

Ups! Google Chrome kunne ikke oprette forbindelse til localhost:8502

Jeg har via mit virusprogram F-Secure givet tilladelse til at porten 8502 skal/kan åbnes.

Er der nogen der kan give mig et godt råd.
Mvh John Overgaard
Avatar billede joodan Nybegynder
19. marts 2012 - 01:23 #1
Jeg glemte at anføre at jeg bruger Vista home premium
Avatar billede pstidsen Novice
19. marts 2012 - 09:17 #2
Har du Firefox eller IE installeret? Det ser ikke ud til at Google Chrome kan bruges.

Se: http://typo3.org/about/system-requirements/
Avatar billede joodan Nybegynder
19. marts 2012 - 11:08 #3
Jeg har både Firefox og IE.
Men jeg ved ikke hvordan jeg får TYPO3 til at starte f.eks. i Firefox
Avatar billede joodan Nybegynder
19. marts 2012 - 11:17 #4
Jeg har lige klippet det lokale sted ind i Firefox og nu kommer der noget frem på skærmen - herligt så er det bare at lære resten. :)

Kan jeg mon få TYPO3 til selv at starte i Firefox?
Avatar billede joodan Nybegynder
19. marts 2012 - 11:34 #5
Så langt så godt.
Næste udfordring.
Hverken Backend, dummy eller goverment vil starte.
Der mangler et kodeord??

#1270853884: TYPO3 Fatal Error: The current username, password or host was not accepted when the connection to the database was attempted to be established!

Så vidt jeg kan forstå skal jeg et eller andet sted (hvor ved jeg ikke) anføre mit netværks navn og kode

Herunder er en afskrift af de kommentarer jeg får frem på skærmen når jeg forsøger at logge på - desværre forsår jeg ikke indholder, eller rettere kun delvis.

RuntimeException thrown in file
C:\TYPO3_4.7.0beta2\htdocs\Government\t3lib\class.t3lib_db.php in line 1320.

2 t3lib_DB::connectDB()

C:\TYPO3_4.7.0beta2\htdocs\Government\typo3\init.php:

00359:  t3lib_utility_Http::redirect('install/index.php?mode=123&step=1&password=joh316');
00360: } else {

00361:  $TYPO3_DB->connectDB();

00362: }
00363:

1 require("C:\TYPO3_4.7.0beta2\htdocs\Government\typo3\init.php")

C:\TYPO3_4.7.0beta2\htdocs\Government\typo3\index.php:

00036:
00037: define('TYPO3_PROCEED_IF_NO_USER', 1);

00038: require('init.php');

00039: require('template.php');
00040:
Avatar billede pstidsen Novice
19. marts 2012 - 17:02 #6
Jeg bruger TYPO3 via et link i browser og har ikke noget installeret. Det virker fint. Derfor aner jeg ikke noget om det du skriver i #4.

Mht. det du skriver i #4 så kan du gå ind i Kontrolpanel og søge efter "Knyt en filtype eller en protokol til et bestemt program". Kig efter TYPO3 (hvis der er noget med det så er det nok en protokol). Hvis der ikke er noget med TYPO3 så kig efter http og ændr den til FireFox.
Avatar billede joodan Nybegynder
21. marts 2012 - 22:47 #7
Jeg har forsøgt det du beskriver, uden at opnå den ønskede virkning - det er muligvis en §40 fejl (ham der sidder 40 cm fra skærmen og ikke kan finde ud af det)

Nu forsøger jeg i stedet at lave en aftale med min host der hvor jeg har min hjemmeside og så håber jeg jeg kan afvikle programmet der i stedet.

Jeg lader denne forespørgsel stå åben lidt endnu.

Du behøver ikke svare.
Avatar billede joodan Nybegynder
18. maj 2012 - 06:37 #8
Jeg lukker denne forespørgsel. Mv John Overgaard
Avatar billede pstidsen Novice
18. maj 2012 - 10:16 #9
Husk at acceptere dit Svar ;-)
Avatar billede joodan Nybegynder
02. juni 2012 - 17:07 #10
Jeg har forgæves forsøgt at lukke denne sag, men kan ikke finde stedet hvor jeg afslutter sagen.