Avatar billede Kongeparken Nybegynder
17. marts 2012 - 19:48 Der er 5 kommentarer

Super vhs signal til Panasonic fladskærm

Har anskaffet et panasoninc fladskærm 42" TV og kan ikke koble min super Vhs maskine til da der kun er et normalt scart stik på fjernsynet. Fjernsynet har et komponet stik med tre phono .
Hvorledes slutter jeg s- video  scart stikket til disse tre phonosbøsninger. Lyden kan jeg køre separat fra videon til fjernsynet da der er audio out på videoen. Regner med at fjernsynet kan forstærke audio out llyden.

Hjælp  mig så hurtigt som muligt.

På forhånd tak.
Avatar billede kjeldsted Novice
17. marts 2012 - 20:17 #1
For det første, forkert kategori!

Umiddelbart kan du ikke bare lige sådan koble en s-video til en YPbPr komponent (eller endnu mere svært YCbCr). S-video er et to delt signal, ét med luminans og ét med croma. YPbPr er tredelt, ét luminans og to croma. Det er relativt simpelt at konvertere s-videoen til composite (hvor der kun er ét signal). Men for at få den til YPbPr (som jeg formoder er det du vil), skal du have fat i noget a lá http://www.svideo.com/svc2ypbpr.html.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. marts 2012 - 20:58 #2
Jeg tror du skal finde en anden kategori at stille dit spørgsmål i!
http://gratisupload.dk/ (...)
Avatar billede Kongeparken Nybegynder
18. marts 2012 - 17:11 #3
Hej
Tak for hurtigt svar. <men kunne man ikke brokoble croma signalet fra S- videoen til komponentstikket.
Har set en konverter der omformer s- videoen til HDMI stik.
Vil det virke ??
Er er der kun den dyre løsning hvor man omformer signalet til HDMI. Jeg vil jo have s-videoens farver og skarphed samt lyd ind på plasmafjernsynet . Det er af typen TX  P42 G 30. Jeg synes det er utroligt at et så dyrt fjernsyn ikke kan modtage s- video signal. S - video er vist også udfaset for mang år siden eller ??.

Vil være taknemlig for en hurtig respons med en præcis forklaring på hvad jeg skal gøre  for at kunne anvende min S maskine.
Har fået en dvd afspiller til at køre på componentstikket med separat lydkabler, men den har måske ikke det samme signal??.

På forhånd tak for hurtig svar.
Avatar billede kjeldsted Novice
22. marts 2012 - 23:14 #4
#3:
Har du stadig brug for hjælp efter at du så valgte at ringe mig op, eller har du løst problemet?
Avatar billede Kongeparken Nybegynder
23. marts 2012 - 17:42 #5
Hej
Kjeldsted
Google mulighederne og fandt på AV connection´s online køb en converter fra s- video til HDMI stik . Der skal kobles separate lydkabler via phonostikkene og det virker fint.
Så problemet er løst.

Min lokale radioforhandler oplyste at der ikke var nogen mulighed for at få s- videoen på plamaskærmen, men det var jo forkert.

Det er da godt problemet kan googles og andre kan hjælpe