Avatar billede loosar88 Praktikant
15. marts 2012 - 15:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sort ramme omkring skærm

har lige bygget en ny computer og købt ny lækker 23¨ skærm, mit problem er bare at når jeg vil kører 1920x1080 kommer der en sort ramme rundt om skærmen, har tjekket og så vidt jeg har læst burde både skærm og grafikkort kunne klare denne opløsning

skærm: Philips Brilliance 234CL

Grafikkort: AMD Radeon SAPPHIRE HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

________________________________________________________________
Windows 7 ultimate 32-bit
Processer: AMD Phenom II x6 1075T
Bundkort: ASRock 890FX Deluxe 5
RAM: Corsair DDR3 PC1600 16GB CL9 kit VENGEANCE
Grafikkort: AMD Radeon SAPPHIRE HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
Avatar billede Blandy Praktikant
15. marts 2012 - 15:50 #1
Hvis du kører i det rigtige opløsning og det hele, så kan det kun være din baggrund der ikke er sat til at udfylde din skærm.
Avatar billede loosar88 Praktikant
15. marts 2012 - 16:00 #2
det er omkring hele skærmen, den er der også i de fleste spil, men ikke alle
Avatar billede Skumlos Nybegynder
15. marts 2012 - 21:31 #3
Hvordan er skærmen sluttet til din maskine? Via HDMI? Hvis ja, kan det være ATI's overscan gøgl som du bare skal slå fra:
http://techhelpbot.com/content/how-change-options-ati-radeons-overscan-or-underscan
Avatar billede loosar88 Praktikant
15. marts 2012 - 22:14 #4
det hjalp :D tusind tak, der er ikke noget værre end når der er sådan noget galt når man lige har brugt penge på en ny computer
Avatar billede Skumlos Nybegynder
15. marts 2012 - 22:26 #5
Det var da så lidt :) Men det er en crazy funktion, nu om dage er overscan slet ikke så udbredt et problem, således burde dette være slået fra pr. default, men sådan skulle det åbenbart ikke være...