Avatar billede jokkesvin Nybegynder
14. marts 2012 - 18:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd fra TV til hjemmebiograf-system

Hej folkens!

Jeg har nu siddet og bøvlet med et ny-indkøbt hjemmebiograf-system, og forsøgt at få lyden fra TV'et til at køre ud gennem de mange højttalere — noget som da burde være det enkleste her i verden! Men jeg kan simpelthen ikke begribe hvordan jeg skal gøre, så... HJÆLP!

Gutten i Elgiganten sagde, at jeg bare skulle forbinde TV'et med receiveren via HDMI, og så kørte det! Jeg har forbundet de to, men INTET.

Jeg har tydeligvis overset noget, men hvad?

Har I evt. nogle tips som kan få mig nærmere mit mål: At få hjemmebiograf-systemet til at afspille lyden fra TV'et?
Avatar billede zoso Novice
14. marts 2012 - 18:32 #1
Tjek denne guide - er der noget du ikke har gjort?
http://www.ehow.com/how_5856366_connect-hdmi-tv-av-receiver.html
Avatar billede jokkesvin Nybegynder
14. marts 2012 - 18:39 #2
Hey zoso. Tak for linket. Jeg hopper lige hjem og prøver det.
Avatar billede jokkesvin Nybegynder
14. marts 2012 - 19:24 #3
Øv, det virkede ikke. Der er ikke nogen indstilling på TV'et så man kan slå over på Stereo. Jeg håber ikke det er det der er synderen...
Avatar billede zoso Novice
14. marts 2012 - 19:51 #4
#3 Vær sikker på at dit TV har et HDMI output. Alle TV med HDMI har et HDMI input, men dette gælder ikke output.
Avatar billede jokkesvin Nybegynder
14. marts 2012 - 20:13 #5
Jeg tror sgu det er det der er problemet her ja. Der er kun HDMI IN på TV'et. Jeg har lige talt med support (Elgiganten) og han siger det kan ordnes med et optisk kabel, så vi bytter HDMI'en til optisk. Tak for dine svar zoso :)
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2012 - 20:19 #6
Der er ikke én måde at gøre dette på - men oftest vil der være en HDMI ARC på TV'et hvorfra der skal køres et kabel ned til anlægget, så skal TV'et sættes til Biograf i lydinstilling og anlægget til noget AUDIO/AV. I bedste fald skal du på anlægget åbne op for at tillade link.

Selvom det nok ikke er særlig mandigt vil jeg råde dig til at kigge i manual for både TV og anlæg så du får den bedste til præcist dit setup.
Avatar billede jokkesvin Nybegynder
15. marts 2012 - 09:14 #7
Hej alle. Jeg fandt ud af, at TV'et ikke har HDMI OUT / HDMI 1.4, som den pågældende AV Receiver åbenbart skal bruge. Så i dag tager jeg op til Elgiganten og bytter HDMI kablet til et optisk kabel.