Avatar billede hans01 Nybegynder
14. marts 2012 - 11:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

autocad LT 2011 standard printer

Er det ikke muligt at fastlægge en default printer, så jeg ikke hvergang, skal vælge fra en rulle ned menu når jeg vil printe.

Hvordan kan jeg vælge en netværksprinter som default printer?

Jeg er spritny i autocad
Avatar billede DonSkoD Juniormester
14. marts 2012 - 14:38 #1
I Windows 7:

Startmenu -> Enheder og printere
Højre klik på netværksprinteren og vælg "Benyt som standardprinter"
Avatar billede hans01 Nybegynder
14. marts 2012 - 16:11 #2
hej don

jeg troede den skulle sættes op i autocad. jeg prøver lige tusind tak
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2012 - 20:04 #3
Page setup som findes i plot menuen giver mulighed for at gemme opsætning i tegning fx papirstørrelse, Pen-tabel og printer.

Page setup kan også benytte ved Public - fantastisk kommando (giver dig mulighed for at printe flere layout elle filer ud på en gang)
Avatar billede hans01 Nybegynder
15. marts 2012 - 13:27 #4
Hej parker

jeg er nok ikke helt klar over hvad jeg skal gøre for at få vores printer frem som default printer. jeg har lavet et screen shot af plot menuen.

kan du ikke vejlede mig lidt?
Avatar billede hans01 Nybegynder
15. marts 2012 - 13:28 #5
http://gupl.dk/675866/

her er så linket til min screen shot
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2012 - 18:38 #6
Hej hans01

Aller øverst op i plot menuen, er der noget der hedder Page setup.

Her kan du gemme alle de opsætninger som du laver i plot menuen. Ex. Printer, men du kan også sætte andre ting op.

For at oprette et setup vælger du først printeren, paper size, osv.

Der efter trykker du på Add. i page setup, du vil blive spurgt om hvad setup skal hedde skrive ex printerens navn og tryk der efter ok

Setup er nu gemt.

Ps.
Hvis du anvender layout, kan du med fordelt anvende Apply to Layout, så vi layout stå til det Page setup du havde valgt.

Ps.
Hvis du anvender layout, kan du med fordet anvende Apply to Layout så vi layout så til det Page setup du havde valgt.
Avatar billede hans01 Nybegynder
16. marts 2012 - 06:45 #7
Hej Parker

Jeg har rodet lidt med dit forslag,, og kan ikke få det til at spille. Jeg følger din instruktion, men når jeg lukker autocad og åbner op igen er plot den samme som før. Dvs pageset up navn er "none" og printer/plotter name: none.

Hvorfor søren kan jeg ikke få den sat op med en printer som standard default, istedet for jeg skal vælge printer på en rulle menu.

Hjææælp!
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 19:26 #8
Hej hans01

Plot setup gemmes i selve filen (altså i tegningen) og vil derfor ikke være til rådighed i en anden fil (tegning), men hvis du laver opsætning i din template som du benytter vil, Plot setup'en være til rådighed i alle de filer (tegninger) som er oprette på baggrund af templaten
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 19:16 #9
Har du fundet ud af det
Avatar billede hans01 Nybegynder
12. april 2012 - 11:33 #10
Jeps, sorry for den lange respons tid. mange tak for hjælpen