Avatar billede MartinMery Nybegynder
13. marts 2012 - 19:20 Der er 12 kommentarer

Dum stationær

Har en ældre stationær med MSI bundkort. Den starter ikke rigtigt op, slukker af sig selv indenfor 30 sekunder. Og der er heller ikke forbindelse til skærmen.

Der lyser to røde og to grønne lamper, bag på den. Ifølge linket betyder det Processor Initialization. Men hvad er det?

Linket: http://forum.overclock3d.net/index.php?/topic/541-guide-msi-d-bracket-2-explained/
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2012 - 20:14 #1
går der 30 sekunder  og så slukker af sig selv  hmmmmmm ?

jeg tor unde og vær  et 100% sikker der er en virus :(  kommer der en lille meny på computeren som tæller ned fra 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 OG så slukker  den (altså fra 30  til 0 OG så slukker  den ?)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2012 - 23:11 #2
Har den onboard grafik også, så prøv at tage pci grafik kortet ud og se om den kan starte så på det interne kort.
Avatar billede MartinMery Nybegynder
14. marts 2012 - 18:43 #3
rasmus64745:
Det er kun nogen gange at den slukker af sig selv. Men når den gører det, kan jeg ikke tænde computeren. Men mindre jeg slukker for strømmen.

220661:
Den har kun separat grafikkort. Men når jeg tager grafikkortet ud af maskine og tænder computeren. Får jeg en anden fejlmeddelse "Initializing Floppy Drive Controller"
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2012 - 20:06 #4
kommer der en lille meny på
Avatar billede MartinMery Nybegynder
14. marts 2012 - 22:28 #5
Nej
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2012 - 17:19 #6
vis du går i bius  slukker  den også ?
Avatar billede MartinMery Nybegynder
16. marts 2012 - 20:54 #7
Har i dag prøvet at skifte til et andet grafikkort, og der kom forbindelse til skærmen :)

Men nu skukker den også oftere. Når jeg koldstarter, kan den være tændt i ca. 2 minutter. Ellers dører den efter 3-5 sekunder.

Den slukker også, når jeg er inde bios.

Er kommet et skridt nærmere på en velfungerende computer :)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 22:13 #8
ta disken ud af computeren og set den så over i en ande computer og lav backup af diksen :-)

og så prøv så og lan en CHKDSK
Avatar billede MartinMery Nybegynder
18. marts 2012 - 12:29 #9
Har i dag prøvet at fjerne kølepasta fra CPU, og nu slukker efter 2 sekunder. Så jeg tror det er CPU den er galt med.

Har også  prøvet at frakoble harddisken fra computeren, men det hjalp ikke.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2012 - 20:48 #10
Har i dag prøvet at fjerne kølepasta fra CPU, og nu slukker efter 2 sekunder

put ny kølepasta på :-)
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
02. april 2012 - 04:20 #11
STOP !

  Du skal IKKE forsøge at starte maskinen igen !

  Gør følgende :

  1) Rens maskinen for støv grundigt - helst med trykluft.

  2) Rens også din strømforsyning internt.

  3) Skift strømforsyning !

  Check for defekte elektrolytkondensatorer i strømforsyningen og på bundkortet - skru låget af strømforsyningen, men afmontér IKKE printpladen - det kan slå dig ihjel (I shit u not !) - du skal se, ikke røre !
  Slå "Bad caps" op på google, bing ell. lign - kast et blik på de mange billeder af ødelagte elektrolytkondensatorer - se om kondensatorerne på dit bundkort og i din strømforsyning ligner disse billeder.
  Har du bare en enkelt kondensator som "Buler", eller har noget brunt krimskrams ovenpå (eller i bunden) har du problemet.
  Skift de defekte dele, eller få en elektronikmekaniker / IT-nørd til at ilodde nye "Lytter"

  SÅ kan du prøve at starte den igen, og er din PC fra før ca. 2007, er problemet med 80% sandsynlighed løst.

  Ellers kan du checke kabelforbindelser, lodninger på bundkort, harddisk, RAM - og så er den ged barberet.

  Skriv evt. hvilket bundkort du har, (modelnr.) samt hvilket fabrikat din strømforsyning er + modelnr.
Avatar billede MartinMery Nybegynder
29. marts 2013 - 21:28 #12
Status efter et lille år :)

Computeren kører nogenlunde. Har installeret Windows 7 Consumer Preview på den :) Så nu slukker den næsten ikke mere.

Har prøvet at få Ubuntu på den, men der er problemer med grafikkort, skærmen viser utydelig tekst.
Problemet er ikke stede hvis man installer Ubuntu 10.04 og der under, men så virker det trådløse internet ikke :)

Computeren bliver meget lidt brugt mere, den er nu da kun ca. 10 år gammel :)