Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
12. marts 2012 - 18:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer

Hej Eksperten.

Eftersom batterriet på min gamle Lenovo døde idag har jeg bestemt mig for at købe en ny computer der gerne skulle kunne erstatte min gamercomputer og min bærbar.

Jeg har kigget lidt rundt og er kommet frem til at det måske enten skal være den her:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=701000010&gruppe=PCnotevision

Eller den her:

http://www.sharkgaming.dk/msi-ge620dx-806ne-gaming-laptop.html

Hvad synes i om det? Er det overprice for nogen af dem eller hvordan?

Hvis i har andre forslag så er i velkomne til at smide et link! Prisen er ca det samme som dem jeg har foreslået.

Jeg skal bruge computeren til skole arbejde, spille lidt spil (css, cod, lol osv.) og se HD film.

På forhånd tak!

Mathias :)
Avatar billede BaZo Nybegynder
12. marts 2012 - 21:10 #1
Hej Mathias!
Det er forståeligt at det er svært at vælge :).
Hvis vi starter med processor vil jeg sige at de teknisk set er det samme, bortset fra at i7'ren har en quad core, hvilket så gør, at den køre lidt bedre, og nok også vil virke bedre i situationer hvor du sidder i en 1on5 i CS:S.
Ved RAM og harddisk er der ingen forskel, de vil begge nok køre nogen lunde ved det samme tempo, men hvis budgettet er for det, så køb en SSD (Solid State Drive) det samme gælder for grafikkortene.
For at være helt ærlig, så er skærmene ikke særligt forskellige. Men MSI er faktisk godt kendt for deres skærme.
Jeg vil dog råde dig til den fra Vision, eftersom den har quad core. Men jeg syntes på ingen måde det er overprice, i forhold til hvis du kigger på Alienware.
Hvis det er kan du også søge lidt rundt på www.edbpriser.dk (ikke ment som reklame, bare rådgivning) for at finde det billigste.
Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
12. marts 2012 - 21:41 #2
Så du mener ikke der er den store forskel på grafikkortene? For så vil jeg købe den computer fra MM-vision :)
Avatar billede Gydevang Nybegynder
13. marts 2012 - 15:24 #3
Kig evt på denne fra MEDION
http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION®+ERAZER®+X6815+MD+97971+GAMER+Bærbar/30013415A1
Den er meget ens i specs og pris med den du kigger på. Dog har den Blu-Ray drev.

Gyde
Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
13. marts 2012 - 15:28 #4
Det der gør den koster mere er bare at man køber den med W7.

Men jeg lukker den her og giver points til BaZo :-)