Avatar billede Toepfer Nybegynder
12. marts 2012 - 14:49 Der er 1 kommentar

Ødelagt sd kort, Kan mine filer reddes?

Hej eksperter!
Jeg havde et gopro action kamera som sad på min bil og røg af ved 100kmt. Kameraet er totalt smadret men troede mit sd kort havde overlevet da det kun har fået et lille mærke på overfladen.
Jeg satte mit kort i min mac pro men så sagde den at kortet ikke kunne læses.. Den foreslog mig at jeg kunne reparere det ved at trykke på knappen 'reparer' men knappen var låst.
Mit spørgsmål går på om der er nogen andre måder? Butikker der måske kan hente dataen ud (i københavn) for man kan stort set ikke se på kortet at det er beskadiget..
Tak på forhånd.
Avatar billede jensenjs Juniormester
12. marts 2012 - 16:35 #1
Har kortet en lille tap der kan bruges som skrivebeskyttelse?
så slå den fra.

Prøv om dette link kan hjælpe dig
http://www.tedcarnahan.com/2008/02/01/two-simple-ways-to-recover-photos-from-a-broken-sd-card/

Eller prøv recuva her fra (PC)
http://www.piriform.com/recuva

Jeg har gennem tiderne købt en del recovery software, og har fuld adgang til MAC drives Læs, Skriv, Formater osv.
Men er desværre ikke hjemme den næste uges tid.