Avatar billede mapau Nybegynder
11. marts 2012 - 17:42 Der er 5 kommentarer

Mac - sikker start og kun store bogstaver og tegn

Hej
Den ene shift knap på min mac holdt op med at virke, så jeg genstartede den, for at se om det hjalp. Men da jeg startede den igen, kom der en grå skærm frem, og da den endelig kom frem til der, hvor man kan skrive brugernavn og adgangskode, står der nu Sikker Start. Hvad betyder det?
Jeg kan samtidig kun skrive store bogstaver og tegn, og kan derfor ikke trykke min adgangskode, så jeg kan komme ind på computeren. Nogen der kan hjælpe mig??
Mvh. Mapau
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2012 - 18:44 #1
Du kan læse lidt om Sikker start her:
http://support.apple.com/kb/HT1564?viewlocale=da_DK&locale=da_DK

Måske sidder din shift knap fast siden du kun kan skrive med store bogstaver...
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2012 - 18:46 #2
At den starter op i Sikker start kunne tyde på du har et problem med din shift tast:
"Hvis du vil foretage en sikker opstart, skal du holde Skift-tasten nede, øjeblikkeligt efter at din Mac starter op."
Avatar billede mapau Nybegynder
11. marts 2012 - 19:17 #3
Tak. Jeg har allerede læst det link du har sendt til mig, men synes mere det giver informationer om, hvordan man starter sikker start. Og det gør min computer jo automatisk. Den giver ikke rigtig informationer om, hvad man herefter skal gøre, f.eks. om man bare skal skrive det brugenavn og adgangskode man altid bruger?
Og det er begge shifttaster der ikke virker?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2012 - 19:49 #4
Hvis bare én af dine shifttaster har sat sig "fast", så vil den tro at du gerne vil starte op i sikker tilstand. Jeg har prøvet på min egen med shift tasten nede, og her ser jeg også en grå skærm som du selv nævnte, og bagefter spørger den om mit kodeord (og jeg kan logge på med mit normale kodeord).
Avatar billede mapau Nybegynder
11. marts 2012 - 20:01 #5
okay, det lyder rigtigt. tak :)