Avatar billede Mindis Nybegynder
09. marts 2012 - 17:13 Der er 27 kommentarer

Hvordan åbner man en (.Torrent) Fil?

Hej jeg har downloadet film på kat.ph men vær fil kan jeg ikke åbne?
hvilken program er det man åbner sådan en (.torrent) fil?
Og hvis jeg åbner den med windows media center men hvordan åbner man sådan en fil med den.?
Tak på forhånd!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 17:24 #1
Det må vi slet ikke hjælpe med.
Det lyder som ophavsbeskyttede filer du taler om.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2012 - 17:31 #2
Følgende side inkl torrents er ulovlige, hvilket du burde holde dig fra :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 17:36 #3
Det er jo spørgers eget ansvar hvad hen gør.
Men man kunne jo måske lige gennemlæse retningslinierne for brug af eksperten før man lægger det ind her.
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2012 - 17:56 #4
#3 Kan os være spørger er uviden på den front eftersom vedkommende ikke engang ved hvordan man håndtere en torrent fil og derfor er det en vigtig ting efter min mening atoplyse om det :) Vedkommende har nok heller ikke læst kat.ph's EULA som nok fratager sig al ansvar ;)
Avatar billede Mindis Nybegynder
09. marts 2012 - 17:58 #5
Er det ulovligt?
Avatar billede Mindis Nybegynder
09. marts 2012 - 18:00 #6
Men vært en fil fra den hjemme side er torrent tror jeg ?
er kat.ph en ulovlig side? :O
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. marts 2012 - 18:30 #7
Du kan ikke som sådan åbne en torrentfil, da den blot indeholder information om hvor filen eller filerne findes og hvordan de skal sættes sammen.

Når du bruger torrents så bruger du eks.vis også uTorrent, den kan du downloade med.

Mange bruger torrents til backup mv. og er faktisk ret smart. Jeg har selv backup af mine vigtige dokumenter og billeder delt ud imellem mine venner.

Jeg forstår ikke lige hvad pointen er med de andre indlæg?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 18:37 #8
#7 Pointen er at når spørger skriver "downloadet film" så er det noget vi må tage afstand fra, da det er ophavsbeskyttet materiale.
Om du så lovligt bruger torrent til sikkerhedskopiering lovligt er i orden, men det har ikke noget med dette spørgsmål at gøre.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. marts 2012 - 18:55 #9
Ja downloadet film, det er da ikke din opgave at kontrollere hvad manden laver.

Det virker som om du prøver at agere dommer? Endda en meget dårlig en som allerede antager at der downloades ulovligt materiale.

Er du ude på at begrænse andres frihed?, lad dog folk tænke selv.

Der findes da et hav af film som kan downloades lovligt og nu har Mindis jo slet ikke sagt at det var ulovligt.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2012 - 20:21 #10
#5 + 6 Siden er ulovlig med de torrents der er, men i EULAen står med garanti at det er på eget ansvar at hente fra siden og så får DU skylden hvis du bliver snuppet og ikke dem ud over det så får du os noget gratis som andre har arbejdet med og lave ;)

#9 Nu smider spørger godt nok linket kat.ph og hvis du smider det i din browser så ender du på en tracker og så vil du se ulovlige informationer i torrents filer (Eller i hvertfald titlen). Når folk begår kriminalitet må man da godt oplyse dem om det, hvem er du til og dømme om man må give en bemærkning eller ej? Hr lille betjent!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. marts 2012 - 22:50 #11
Hvor hulen er vi henne her?

Sidder der nu helt almindelige danskere med en løftet pegefinger og skal belære Mindis om rigtigt og forkert?
Sikke en grim udvikling vi ser for tiden i DK må jeg sige, hvad med bare at lade Mindis være Mindis og så nyde jeres frihed så længe den varer?

Lad Mindis tage ansvaret... det havde været helt anderledes hvis spørgsmålet lød på om det var ulovligt og om kat.ph var legalt osv.

Og nej.. jeg er langtfra betjent, men ganske simpelt en dansker som stadig kæmper for frihed og deraf ansvar for den enkelte borger.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2012 - 23:34 #12
#11 Nu er det sådan at en udvikling er god når en befolkning fortæller hinanden når man gør noget forkert frem for at sagsøge hinanden ;)

Dernæst så er det ansvar du snakker om dårlig udvikling, det er nostalgisk viden du bærer på, en befolkning der selv skal blive klog bliver aldrig klog hvis man ikke deler viden.

Dernæst så er det ret sjovt at du nævner frihed, for hvad ser du at kæmpe for frihed på dette område? Siden indeholder torrents som indeholder information til og anskaffe sig ulovligt materiale og som Mindis kommer til og hæfte for en dag måske og oveni det så tror jeg heller ikke at den dag Mindis får et arbejde som evt IT udvikler vil bryde sig om at andre konkurrenter kopier Mindis' projekter...!

Ansvar for den enkelte borger gælder ligeledes at dele viden og information som er nyttig, frem for nostalgisk og ubrugeligt jo mere viden vi mennesker deler med hinanden desto klogere bliver vi ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 01:33 #13
#9 Jeg agerer ikke dommer, men oplyser om de retningslinier der er for at bruge Eksperten.
Det ser jo umiddelbart ikke ud til du har brugt meget tid på at se hvilken side det er der downloades fra. Havde du dette i stedet for at nedgøre os som forsøger at overholde reglerne for brugen af sitet, havde der ikke været blevet disse ekstra indlæg.
Hjælper vi med dette kan vi også blive inddraget i det, og det er jeg ikke interesseret i det sker.
Du kan læse om det i 2.1.7.1 og nedad her:
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. marts 2012 - 08:35 #14
#11. Jeg er enig i at man skal hjælpe hinanden, men det gør man ikke med løftet pegefinger og med en undertone af angiveri/ stikkeri. Regeringen har snart fået hjernevasket os alle at til synes det er i orden at stikke hinanden for diverse lovovertrædelser (må jeg minde dig om at man under 2. verdenskrig skød stikkere ;-), de er meget lident elskelige mennesker).

Det kunne gøres langt bedre i denne her tråd, eks.vis i retning af "når du finder en film på websitet så husk lige at undersøge om den er lovlig at downloade"

Min ord om frihed handler ikke om at det skal være tilladt at downloade ophavsretligt beskyttet materiale, for det synes jeg bestemt ikke og jeg vil heller ikke hjælpe nogen med det, men derimod vil jeg kæmpe for frihed til at spørge og gøre hvad man som individ selv vil stå til ansvar for, uden konstant at blive mødt med løftet pegefinger og selvbestaltede autoritative borgere.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. marts 2012 - 08:55 #15
#13. Vi som brugere må ikke hjælpe med spørgsmål som indeholder 7.1, 7.2 osv, heri er jeg 100% enig og det skal vi naturligvis overholde.

Men når en bruger spørger om hvordan man downloader en torrent, så er det totalt fordømmelse at antage brugeren allerede er i gang med noget ulovligt.
Det svarer lidt til at ham som køber en anden chip til sin bil absolut er ude på at køre for hurtigt og derved bryde loven.

Det er heldigvis sådan at man er uskyldig til det modsatte er bevist, undtagen i skattesager.

Som jeg nævnte i svar til #12, så kan man gøre opmærksom på at det bør undersøges om det nu også er lovligt at anvende den torrent, altså den ikke peger på ophavsretligt beskyttet materiale.

"Hjælper vi med dette kan vi også blive inddraget i det, og det er jeg ikke interesseret i det sker." , det står dig jo 100% frit for om du vil deltage i tråden ;-) , men lad være med at deltage som dommer og afgøre at alt materiale på kat.ph er ophavsretsligt beskyttet materiale.

Jeg har ved meget få stikprøver fundet flere lovlige torrents, eks.vis :
The Great Conspiracy
Wake Up Call: New World Order
Stealing Your Freedom (som jeg forøvrigt opfordrer jer til at se)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 11:20 #16
#14 og #15 Jeg vil da overveje hvordan jeg skal skrive næste gang, fordi der er jo nogle der tager tingene anderledes end andre.

Men så vil jeg så spørge mindis om hvilken fil er der tale om?
Kan du med et link vise det, så jeg kan se om jeg har mulighed for at hjælpe dig med det.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2012 - 13:09 #17
#14 Nu er det heldigvis sådan at jeg hverken kan lide politiet, RA, IFPI eller for den sagsskyld ACTA, men jeg findet det dobbelt moralsk at folk forventer at andre skal arbejde og give gratis underholdning, når vi alle andre helst vil tjene så mange penge som muligt på vores jobs ;)

Jeg agerer skam ikke som dommer og det er da fint du kan nævne 3 torrents, men derefter er der nok mindst 10.000 som er ulovlige og det er oftest de ulovlige folk henter og som Mindis skriver så kan jeg os høre at Mindis faktisk ikke ved om det er lovligt eller ulovligt.. Jeg ved skam godt at alt ikke er ulovligt men størstedelen er oftest.

Ud over det så skriver Mindis os at have hentet flere film fra kat.ph men blot ikke ved hvordan sådan en .torrent fil skal håndteres og så tvivler jeg på at de film er gratis gratis og ikke omfattet af en copyright ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 14:13 #18
#17 Enig.
Jeg tror faktisk at Mindis har droppet overvågning af denne tråd,  så jeg afmelder tråden.
Avatar billede Mindis Nybegynder
10. marts 2012 - 14:17 #19
Jeg har ikke sagt noget med at det var *Gratis* self har jeg betalt for det? men Hvordan Åbner man filen altså hvilken program bruger man og den svar fik jeg ikke helt fundet.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2012 - 14:22 #20
#19 Nu er jeg forvirret du nævnet kat.ph som er en hjemmeside og så skriver du nu at du har betalt for det du skal hente? Undskyld mig, men kan vi få noget information så vi ved omd et vi hjælper til med er legalt eller illegalt? :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. marts 2012 - 11:35 #21
Ja nu vil jeg altså også bakke Blueeyez op her.... vi må have lidt mere information om hvad det er du prøver.
Avatar billede Mindis Nybegynder
14. marts 2012 - 20:50 #22
I kender godt Kat.ph også når man henter filen kan man trykke på 3 filer altså sådan nogle Pil ting og der er en Blå Pil så skriver man sin  email på så sender du noget i ens email hvad man gør for at købe filmen.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. marts 2012 - 22:15 #23
#22 Sidder derinde og kigger nu, men jeg ser intet der omhandler at købe og hvis du køber så tvivler jeg stærkt på at du støtter dem bag filmen, tror mere du støtter dem som "deler" filen hvilket ikke gør det mere lovligt tværdigmod.. men smid gerne skærmbilleder op så vi kan se hvad du lige snakker om for enten kigger jeg det forkerte sted eller os er muligheden der ikke ^^
Avatar billede Mindis Nybegynder
16. marts 2012 - 17:20 #24
Hvis i ikke tror på mig er jeg virkelig ligeglad?
Jeg spurte om en spørgsmål og nu har i (Undskyld)allerhelvedes til  min spørgsmål. KAN MAN IKKE BARE FÅ HJÆLP TIL NOGET MEN HAR SØGT EFTER I 2 ÅR HVORFOR LAVEDE JEG DENNE BRUGER HVIS INGEN HJÆLPER MIG.?! Undskyld jeg er en stor temperament....>:/
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2012 - 17:40 #25
#24 Fordi det du måske har gang i er ulovligt og der findes lovgivning og hvis vi uden videre hjælper dig så er vi medskyldige især fordi vi giver dig den hjælp du søger.. Jeg spørger os ind fordi jeg undre mig over at man kan betale for noget og hente fra følgende side lovligt.. især når det jeg ser derinde ikke er lovligt.. Jeg hjælper ikke folk med og begå kriminalitet.. men jeg hjælper gerne med legale problemstillinger :)
Avatar billede levinuet Nybegynder
30. marts 2012 - 23:08 #26
Hey, hey, hey. Alle torrents er faktisk ikke ulovlige ligesom at utorrent heller ikke er ulovligt. Utorrent er faktisk lavet til at man skulle kunne få en bedre internet oplevelse men det har så ændret sig den forkerte vej.
Avatar billede levinuet Nybegynder
30. marts 2012 - 23:09 #27
Men hvis du vil downloade så brug seedbox, bruger det selv og det fungere perfekt for mere information søg på google.