det fortsætter så helt til 14000 sagsnumre indtil nu. men jeg vil gerne have at jeg f.eks kan indtaste sagnummeret "10000" helt nederst og det så automatisk hopper op i toppen da det er det laveste.
dette kan jeg godt få excel til, problemet er bare at sagnummeret "12000" så bliver rykket en række ned og derved står adressen, tlf-nummeret, email osv ud for den forkerte, altså "10000" fordi disse informationer ikke er "bundet" til 12000?
Hvis du har autofilter på og det dækker alle kolonnerne, følges alle informationerne, når du sorterer på en af kolonnerne.
Du kan også markere al data og vælge sortering, så følges informationerne også, så det ikke kun er den kolonne du sorterer efter.
(Begge dele kan i 2010 (og vist også 2007) findes under Data i ribbon'et - og er også tilgængelige på "Home"-fanen. I 2003 mener jeg det er i Data-menupunktet)
Man skal markere indhold i alle kolonner og linier når man laver sorteringen. Herved skulle de rette data følge med når sorteringen sker. Det gør jeg med min prisliste i faktura skabelonen. Gør det manuelt her.
kan ikke finde noget der hedder "autofilter" kun "filter" og sorteringsfunktionen er jo manuel? hvis jeg skriver 10000 nederst i sagsnumrene skal jeg jo selv sortere det hele igen før 10000 springer øverst?
Det er rigtigt - det hedder bare filter i de nyere versioner. Og også sorteringsfunktionen med Filter er manuel. Men det tager ikke megen tid. Selvfølgelig kan det automatiseres - jeg tænker bare om det er besværet værd?
Synes godt om
Slettet bruger
09. marts 2012 - 16:39#6
Hvis du vil sende en fil med data (ikke nødvendigvis alle), så skal jeg gerne forsøge at hjælpe.
Hej alle, Hvis I vil have points, så bare smid et svar.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.