Avatar billede Supertrouble Nybegynder
07. marts 2012 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virusangreb usynliggjorde mine filer!

Til alle kyndige folk!

Lang historie kort:
Et ondskabsfuld orm kombineret med en trojan havde angrebet min kærestes computer og nu prøver jeg at fixe den.

Virusangreb førte til at computeren mistede adgang til alle filer og data. AVG havde fundet og neutraliseret ondskabsfulde vira og efter mere eller mindre metodisk tilgang med hjælp fra andre tråd her på siden mangler jeg at få elimineret det sidste problem der opståede under angrebet, nemlig at omdannet alle dokumenter billeder og andre til almindelige ikke skjulte filer.

Pdf filer og musik, kan godt åbnes fra skjult tilstand med det kan hverken office filer eller billeder ikke.

HP pavilion tx2020eo
AMD Turion 64x2 MT TL-60, 2 GHz, 2GB ram
32bit
Windows Vista sp 2
Avatar billede NCG Novice
07. marts 2012 - 15:57 #1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. marts 2012 - 20:04 #2
Har du prøvet at åbne f.eks. [C:\Users\%UserName%\Desktop], markere alt, vælge [Egenskaber] og på fanebladet [Generelt] blot fjerne fluebenet i [skjult]? Det er før set, at en grimmert laver den slags numre.
Avatar billede jhsg Nybegynder
10. marts 2012 - 23:43 #3
Du burde kunne se ALLE filerne i din Windows vha. en Linux bootable cd/dvd.
Hent den her:
http://www.ubuntu.com/download
Brænd et Image, og boot uden at installerer.
Tag så BackUp af dine filer som du kan finde i Windows Document and settings på HD'en.
Reinstaller så din Vista, eller installer Ubuntu.
Hvis du vælger det sidste, så støder du ikke på dit problem med
"Et ondskabsfuld orm kombineret med en trojan" .. never ...
Snavset er kun rettet mod Ms-Windows :)
Avatar billede jhsg Nybegynder
11. marts 2012 - 00:08 #4
Et værktøj jeg ofte selv anvender til "snavsede Windowsmaskiner" er "Ubuntu Malware Removal Toolkit".
Det er meget brugervenligt med GUI interface.
Læs om det her:

http://sourceforge.net/projects/ubuntu-mrt/
"The Ubuntu Malware Removal Toolkit is an Ubuntu-based LiveCD focused on Windows malicious software removal.".....

Kan hentes gratis her:
http://sourceforge.net/projects/ubuntu-mrt/files/latest/download
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. marts 2012 - 09:03 #5
#3+4
Hej.
Det er nok ingen løsning at lægge Linux på hans kærestes maskine hvis hun er vant til Windows - så vil der næppe være understøttelse af de applikationer hun skal bruge.
Men tilbage til sagen: Er Ubuntu MRT stadig aktuel i den sammenhæng efter 1½ år uden opdateringer? Seneste build ser ud til at være v1.2 fra 21/9-2010?
M.v.h.
Avatar billede jhsg Nybegynder
11. marts 2012 - 09:24 #6
Der bliver intet installeret på Hd. ved at kører Ubuntu live direkte fra cd/dvd.
Sidste build v.1.2 skal self. opdateres når dem køres, stadig installeres intet på Hd. Kun i ram.
Alle Lunux (Debian) distr. kan mageligt køres som også Ubuntu kan.
Prøv den eller lad være, men det virker :)
Avatar billede jhsg Nybegynder
11. marts 2012 - 09:30 #7
Glemte lige at henvise til teksten:

"Detect and clean Windows malware directly from the LiveCD using the best free tools
Easy to use even for Linux novice users"

fra
http://sourceforge.net/projects/ubuntu-mrt/
Avatar billede jhsg Nybegynder
11. marts 2012 - 09:33 #8
Avatar billede Supertrouble Nybegynder
16. marts 2012 - 14:04 #9
Jeg var allerede i gang med proceduren, fundet af andre kanaler, men  ikke desto mindre var dette løsningen på problemet.
Jeg takker alle der har bidraget med løsningsforslag på dette tråd.

Samtidigt beklager jeg at der er gået så lang rid med min egen tilbagemelding.

God weekend

Damian