Avatar billede Zxa1p1 Nybegynder
06. marts 2012 - 16:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Deling af hastighed.

Hej.
Jeg har gået i et stykke tid og undret mig over om man ikke kunne dele internet hastigheden herhjemme.

Jeg modtager min forbindelse fra fullrate på 10/2 og bruger en dlink dir-635 router.

Mit spørgsmål er om jeg kan gøre sådan så jeg fx får 70% af hastigheden og resten af det så bliver delt op mellem de host der nu forbinder sig til netværket.
Avatar billede zoso Novice
06. marts 2012 - 16:56 #1
Det kan du godt. Her er et program som kan klare opgaven.
http://www.netlimiter.com/download.php
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 16:57 #2
Kan du bruge det fra denne tråd?

http://www.eksperten.dk/spm/635172
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2012 - 17:57 #3
Du kan lave en server (Firewall) med flere netkort og installere pfSense, så kan du dele hastigheden på den måske du skriver. Det kræver du har en PC du kan bruge til formålet. Det behøver ikke være en særlig hurtig PC.

Ellers er alternativet som der bliver skrevet tidligere at du installere netlimiter eller lign. på alle PC'er.