Avatar billede malenembj Nybegynder
05. marts 2012 - 16:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dandomain webshop - Ændre billederne på varelisten

Hej..

Jeg er ved at designe en webshop fra dandomain.

Når jeg laver varelisten, så vælger den at tage de billeder fra mediearkiv som ender med -t.jpg.

Kan jeg på nogen måde få den til at vælge den original fil, sådan så det bliver en bedre opløsning af billedet.

kunne man fx benytte javascript til at på ind og fjerne "-t" fra alle adresserne til alle billederne på varelisten?

eller nogle der har en anden ide??
Avatar billede Rene_Reinholdt Nybegynder
06. marts 2012 - 09:22 #1
Hej :)

for det første vil jeg sige at det er ikke en god idé at anvende samme billede som du gør på varekortet. Det vil for det første gøre din side langsom. Hvilket ikke kun vil skade din konvertering, hastighed på side men også din SEO indsats.

Når det er sagt så kan du blot lave en kopi af originalerne, omdøbe dem til -t og uploade dem (og overskrive eksisterende, uden auto skallering) fra medie arkivet.
Avatar billede malenembj Nybegynder
06. marts 2012 - 10:43 #2
Tak for dit svar:)

Vil give dig helt ret, men skalleringen på -t billedet kan jeg bare ikke bruge, men ja, det med at overskrive, så kan jeg lave det som jeg har brug for, tak for det gode råd:)
Avatar billede Rene_Reinholdt Nybegynder
06. marts 2012 - 10:47 #3
PS: Husk at gå ind under opsætning > shop indstillinger > fanen billeder  og ændre vareliste breden på billeder, så du ikke i fremtiden selv skal skalerer billederne. :)