Avatar billede shiba15 Nybegynder
05. marts 2012 - 12:25 Der er 13 kommentarer

Hvilken skrifttype er der brugt på denne side??

Hvilken skrifttype er der brugt på følgende side, bymalenebirger.

Link: http://bymalenebirger.com/branding/#/company/

KH Mads.
Avatar billede minithue Nybegynder
05. marts 2012 - 13:50 #1
Hej Mads.
Du kan bruge et program til Firefox som hedder Firebug, denne giver alt info omkring siden.

Hermed dit svar
font-family    serif
font-size    16px
font-weight    400
font-style    normal
font-size-adjust    none
color    #000000
text-transform    none
text-decoration    none
letter-spacing    normal
word-spacing    0

Mvh
Rasmus Thue
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2012 - 14:24 #2
#1: Firebugs funktionalitet er i alle browsere...
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. marts 2012 - 14:50 #3
Hvor på hjemmesiden tænker du på?

Rasmus -> Det er Flash! Og synes du selv at det ligner en "serif" font? :P
Avatar billede minithue Nybegynder
05. marts 2012 - 16:30 #4
rigtigt informativt info............geezus
Avatar billede minithue Nybegynder
05. marts 2012 - 16:34 #5
Rigtigt fint svar smartypants, hvad med at hjælpe brugeren i stedet for....
Avatar billede shiba15 Nybegynder
05. marts 2012 - 17:13 #6
Jeg tænker på hvilken skriftype der er brugt til menupunkterne?
Avatar billede shiba15 Nybegynder
05. marts 2012 - 17:17 #7
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om der er kommet et korrekt svar på hvilken skrifttype det er?

KH Mads.
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2012 - 17:19 #8
#4 og #5: Hvem snakker du til? Hvem er geezus og smartypants?
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2012 - 17:33 #9
Avatar billede shiba15 Nybegynder
05. marts 2012 - 17:41 #10
PSTIDSEN: Rart du vil hjælpe mig. Jeg kan ikke se skrifttypen når jeg åbner linket. Er der noget jeg skal gøre/gør forkert?

Jeg har åbnet linket både i Explore og Firefox.

KH Mads.
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2012 - 17:47 #11
Hej igen. Jeg mente at svaret på #7 var i #10. Jeg ved desværre ikke hvad det er for er skrifttype, men jeg kan da se at det IKKE er sherif :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. marts 2012 - 17:57 #13
Det må være mig :-)

På denne side http://shop.bymalenebirger.com/ er det bare Arial - det kan du bruge minithue's metode til. Men på forside/splash siden kan man umiddelbart ikke se det fordi det er Flash. Men det er tæt på at være en Arial eller Open Sans.

Serif er ikke en skrifttype, men siger til alle skrifter med fødder.