Avatar billede hijklm Juniormester
05. marts 2012 - 08:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IE-monopol fra arbejdsgiver lovligt?

Jeg arbejder i en virksomhed hvor IT-afdelingen er begyndt at stramme nettet for de ansattes færden.
Seneste skud på stammen er, at vi ikke længere selv må installere software.

På baggrund af dette, så må vi kun få Internet Explorer. Da jeg er glad for Chrome, så ville jeg høre om I kunne fremtrylle nogle saglige argumenter for at min arbejdsgivers praksis er ulovlig eller i hvert fald ikke korrekt?

Kan ikke se hvad de mister på at lade os installere Chrome, men de henviser til at de kun tager programmer ind de kan godkende og at de allerede har godkendt én browser.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. marts 2012 - 09:18 #1
Jeg forstår så udemærket din arbejdsgiver for det første er det hans værktøj i bruger og for det andet er jeg meget ofte udsat for at skulle reparere Computere hvor "Crome" "Firefox" og andet skidt er installeret.et eksempel er at man pludselig ikke længere kan åbne link i Office Outlook på grund af disse der går ind og overtager styringen.Microsoft har lavet et styreprogram og til dette også et udemærket værktøj til at browse med, alt andet svarer til at du køber en Lamborgini/Ferari/RolsRoyce og sætter en folkevogns motor i
Avatar billede niklask Nybegynder
05. marts 2012 - 10:26 #2
#1:
"alt andet svarer til at du køber en Lamborgini/Ferari/RolsRoyce og sætter en folkevogns motor i"

Aaarh, der fik du vidst byttet lidt rundt på din sætning. ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. marts 2012 - 14:03 #3
Nej og jeg ser på dit svar at du er uden for pædagoisk rækkevide!
Der er skam ingen selv dem der giver dig din løn kan overbevise dig om retten til at bestemme og fordele arbejdet kan overbevise dig om deres ret!.
Ps. du behøver ikke at svare jeg smider overvågning af tråden ud.:-(
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 22:25 #4
<ole>

Chrome er uden sammenligning markedets mest usikre browser  =)

Den sikreste er Opera. Derefter kommer Explorer, Firefox, Safari, og som sagt Chrome som den mest usikre.

Det er politisk ukorrekt at sige/skrive den slags, og det passer skidt med myterne på nettet. Man skal bare huske på, at de, som dyrker disse myter, yderst sjældent har nogen somhelst viden om det, de udtaler sig om - og lider af en uforklarlig modvilje, når det gælder om at tjekke fakta  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 22:32 #5
PS: Og så har arbejdsgiveren naturligvis den fulde ret til at bestemme alt, vedrørende firmaets programmel. Hun kan såmænd lukke helt for de ansattes netadgang, hvis hun vil  =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2012 - 21:12 #6
hijklm er det ikke på tide du kommer online tog deltager?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2012 - 21:14 #7
tog = og
Avatar billede gsa Nybegynder
01. maj 2012 - 07:29 #8
Jeg tror egentlig dette spørgsmål er ment som en joke? Der er da ingen der seriøst tror at de kan installere lige hvad de vil på en computer der ikke er deres egen???? Og så himle op om at det burde være ulovligt at bestemme over sin egen computer???

....... der er nok bare lidt delay .... 1 april??
Avatar billede gsa Nybegynder
01. maj 2012 - 07:30 #9
hov... var faret vild i datoerne, sry!! my mistake haha
Avatar billede hijklm Juniormester
29. august 2012 - 08:55 #10
Troede monopolsagen strakte sig ind over firmaets råderum over de ansattes frihed til at vælge browser, men kan høre at jeg var way off.
Send svar for lukning af spørgsmål.