Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
01. marts 2012 - 23:03 Der er 13 kommentarer

Windows 7 aktiverer den forkerte disk

Jeg er lidt i vildrede. Jeg har seks SATA-diske på computeren. Nu vil jeg gerne formatere den første disk og geninstallere Windows 7. Det virker såmænd også fint, men efter selv installationen genstarter computeren og kan nu ikke finde Windows-installationen. Det viser sig, at installationsprogrammet har aktiveret en forkert disk - se billederne. Billede 1 viser mine diske før installationen,  mens billede 2 viser mine diske efter installationen. Billede 3 viser, at der ikke er byttet om på diskene i min bios. Hvad dælen gør jeg - det er sgu for tåbeligt at pille de andre diske af under installationen for så at koble dem til igen.

[IMG]http://img35.imageshack.us/img35/4315/82380300.jpg[/IMG][IMG]http://img821.imageshack.us/img821/4858/74404802.jpg[/IMG]
[IMG]http://img828.imageshack.us/img828/3556/80460069.jpg[/IMG]

Det bør nævnes, at jeg under installationen inkluderer Intel SATA-drivere (mine seks diske kører på Intel-portene) samt Marvell-Sata driverne (mine to brændere kører på disse to SATA-porte).
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 00:28 #2
Er det bare mig. Eller er der forskel på de 2 billeder du snakker om? For kan ikke se en forskel på nogle af diskene.
Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
02. marts 2012 - 09:00 #3
Sorry - beklager formateringen af billederne. Tak for tippet.
Ja, Disk 3 ændrer status fra "Primær partition" til "Aktiv, Primær partition", selv om det slet ikke er den disk, jeg har forsøgt at installere på - det er nemlig Disk 1.
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 11:55 #4
Tja jeg vil nu ikke mene, der bliver installeret på andre diske end den disk, du giver besked på under installation.

Men som du selv skriver. Hvis du vil være sikker, så kan du jo bare lige tage kabler fra, det tager jo ikke lang tid.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2012 - 15:06 #5
hej du har 3 diske i computeren  og du  vil ha windows på den ene disk,  det kan du godt :-)  ta alle  diske fra  og sæt så  den ene disk til som du vil ha windows på. Når du er færdig, sæt så alle diskene til igen:-
)
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 15:17 #6
Tjaaa rasmus det er vel det jeg skriver i #4 og som han selv skriver i spørgsmålet også. Eller hvad mener du?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2012 - 19:16 #7
i windows xp kan du da velje disken som skal ha windows se her

http://0.tqn.com/d/pcsupport/1/0/e/0/-/-/xpcl2.jpg

http://farm1.static.flickr.com/46/124152337_d75f22de5c_o.jpg

velje disken som skal ha windows
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 19:50 #8
blev jeg så ikke mindre forvirret af.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2012 - 22:18 #9
det  ved jeg ikke ?
Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
07. marts 2012 - 11:02 #10
Tak for forslagene - pointen er dog, at jeg gerne vil være fri for at koble de andre diske af, mens jeg installerer. Det tager selvfølgelig ikke lang tid, men jeg vil hellere vide, hvorfor systemet opfører sig, som det gør, og løse problemet i stedet.
Avatar billede kimtheman Novice
07. marts 2012 - 16:57 #11
tja den opfører sig vel sådan, fordi du vælger den forkerte disk under installationen. Kan ikke se andre muligheder.
Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
08. marts 2012 - 12:38 #12
Nej, jeg kan som sagt heller ikke pege på årsagen, men jeg kan garantere, at jeg ikke vælger den forkerte disk under installationen...
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2012 - 00:11 #13
kik i #5  og vil det ikke dur  så bare ta den disk  som vil og når det virker med Windows 7  og så kan se http://www.vandegoor.com/beta/wp-content/uploads/2009/09/win7final.jpg

så lav  en Backup  af den og lek over på den anden  disk

Brug EaseUS Todo Backup  4.0  den han http://www.todo-backup.com/download/

P,s vel den som hedder EaseUS Todo Backup Free 4.0
Free for home user

Windows 2000/XP/Vista/7

når du så har programmet så klik på http://billedeupload.dk/images/gUwh.png