Avatar billede gulkings Nybegynder
29. februar 2012 - 20:26 Der er 2 kommentarer

SBS 2008/Exchange 2007 - whitelist/tillad enkelte email adresser igennem spam filter

Hej Folkens,

Syntes jeg har søgt efter løsningen, men ingen fundet.
Jeg skal have whitelistet enkelte specifikke email adresser gennem spamfiltret på SBS boksen.
De whitelist guides jeg har fundet omhandler alene contentfiltering, og ikke adresser der bliver f.eks. bounced fordi afsenders mailserver er blacklistet.

Who todo?

/Gulkings
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. juli 2013 - 12:36 #1
Hej Gulkings

Det kan lade sig gøre, men det er noget man gør via Powershell. Så det er på med Powershell-hatten og ud over stepperne. Her er lidt til at starte på:

Du kan bruge set-ContentFilterConfig til at whiteliste en e-mailadresse i hele din Exchange 2007 Organization.
Eksempel: set-ContentFilter-config-BypassedSenders theacolyte.fn@gmail.com

Hvis du skal indstille mere end én, så seperare du dem via et "," komma
Eksempel: set-ContentFilterConfig-BypassedSenders theacolyte.fn @ gmail.com, bob@gmail.com

Kilder:
Jeg har testet løsning 1 og 2, hvilke begge fungerer efter hensigten. Jeg har ikke testet løsning 3, men du kan jo se om du kan få det til at fungere.
1http://arnoldjoy.blogspot.dk/2010/01/exchange-2007-how-to-setup-whitelist.html
2http://social.technet.microsoft.com/Forums/exchange/en-US/7dc4d4b7-df3b-4b2e-8885-195e41594d16/exchange-2007-white-list-email-on-the-server
3http://www.ehow.com/how_8572105_whitelist-sender-microsoft-exchange-2007.html
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 11:24 #2
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder og manglende aktivitet i emne.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.