Avatar billede s.b.a Nybegynder
29. februar 2012 - 19:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NY Computer - Hvad synes I?

Hej,

Jeg står og skal købe en ny computer og hsr fundet nedenstående.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening.

Motherboard: Gigabyte X79-UD3 bundkort
Intel® Core™ i7-3930K 6x3.20GHz (Turbo 3.80GHz) 12MB cache
CPU køler: Intel temperaturstyret køler
Ram: Kingston HyperX 16 GB DDR3-1600 (QuadChannel)
Harddisk 1: OCZ Vertex 3 240GB SSD (Solid State Disk) (550MB/s read, 520MB/s write)
Harddisk 2: 2TB Western Digital Greenpower (SATA3, 6GB/s) monteret som ekstra disk
Grafik: GTX580 -> Radeon HD7970 3GB grafikkort
GFX standarder DirectX 11, CUDA, PhysX og 120hz 3D understøttelse
Kabinet: Vision Silent Unicorn med ekstra støjdæmpning og 3 ekstra kølere
Strømforsyning Raidmax 850W 80+ Gold Certified supersilent (Modulær)
Lyd: 7.1 High Definition Audio (Dolby Home Theater)
Drev: 24 x DVD-brænder
Netkort: Intel 100/1000 Mb/s Gigabit LAN
trådløst PCI-E N netkort 300mbps

Køling: Støjsvage kølere og strømforsyning samt ekstra støjdæmpning i kabinet.
(Der er 3 meget støjsvage ekstra kølere som sikrer et godt airflow)
8 x USB 2.0 Porte
2 x USB 3.0 Porte
2 x eSATA porte
1 x RJ-45 LAN 100/1000 Gigabit Jack
4 x SATA2 3GB/s Connectors RAID(0, 1, 5, 10)
6 x SATA3 6GB/s Connectors
2 x DVI & 1 x HDMI

----
Den skal primært bruges som spille/film computer.

-S.B.A
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 19:57 #1
Tja delene ser fine ud. Men gør prisen? Hvor er det fundet og til hvad pris. Eller du vil ikke have alternativer?

Nedgradere du dit grafikkort i forhold til pris eller er du bare mere til Ati?
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede insight Nybegynder
29. februar 2012 - 21:24 #2
Hvorfor vil du ha en 3930K på et low end bundkort ? til det bundkort vil jeg anbefale dig at tage en 3820 i stedet og sparre en masse penge.

Dine ram 1600mhz but why ?? vil anbefale dig min 1866 for at få glæde af din cpu med 6 kerner og 12 tråde.

Mht til din SSD så snup 2x120GB smide dem i Raid0 og få 1000Mb/s + istedet for :)

Personligt havde jeg nok også valgt en anden strømforsyning men den er 80+ og gold cert så den burde ku klare jobbet.

Mht til GFX er der ingen tvil om at 7970 BASKER et 580 i alt 3D personligt synes jeg at ATI laver et pænere og blødere billede end Nvidia men det vil du også opnå med et 6970 el 6990 og igen sparre lidt penge med mindre du du går efter maks FPS :)

Go gamer
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 21:36 #3
Tja det er fint med alle de fine dele. Men hvad hjælper det hvis hans max pris er langt under. Så skriver du en pris så vi kan se hvad du arbejder ud fra.

Tja tjekkede ikke yderligere op på grafik. Men ja se forskellen her:
http://www.anandtech.com/bench/Product/508?vs=517
Avatar billede s.b.a Nybegynder
04. marts 2012 - 16:19 #4
Hey folkens.

prisen er 20 tusind kr. og den er bestilt på mmvision.dk, og der medfølger også 27" fullHD skærm.

jeg kan frit vælge de forskellige dele som jeg selv har sammensat?
Avatar billede kimtheman Novice
04. marts 2012 - 22:08 #5
Bundkorts valg er nok fordi muligheden ikke er der til at vælge andet ved mm-vision.

Der er en test af der her:
http://hwt.dk/Test/34883/Gigabyte-X79-UD3/Introduktion

Fin maskine. Og finder nok ikke mget andet, hvor man kan smide sine ønsker ind på den måde. Og så fra et sted som er kendt, og med tilfredse kunder.

Skal man lave andet/ bedre, så kræver det nok man køber alle dele ind selv, og samler den selv fra a til z.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
05. marts 2012 - 12:52 #6
tak for de fine svar.

Ligger I lige et svar så I kan dele point?
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 15:56 #7
Hep