Avatar billede oldaf Nybegynder
23. februar 2012 - 01:59 Der er 6 kommentarer

Iphone købt i shweiz, den er låst?

Hej jeg har en iphone som jeg fik fra min onkel, den er købt i shweiz, til at starte med var den simlåst jeg skulle til at åbne den men den låste efter 3 uger, når jeg skal åbne for at prøve og se om den virker er den grøn og der står iphone påå en grøn bagrund, når åbner spørge den om land, sprog, lokaltjeneste(jeg ved ikke hva det er) og den siger jeg skal tilslutte WifiNetwærk og den siger jeg skal sætte simkrot det gøre jeg så og så tænker den men det virker ikke, den viser Imei nummer og et andet nummer?
Ved i hvad jeg skal gøre før jeg kna åbne mobilen og bruge den?

Jeg håber i kan hjælpe jeg ved det er svært at svare men jeg håber i hjælper! :-)
Avatar billede pstidsen Novice
23. februar 2012 - 10:41 #1
Jeg er 90% sikker på at en iPhone købt i udlandet skal jailbreakes for at bruges i Danmark. Hvis du gør det kan det blive svært at opretholde garantien..
Avatar billede oldaf Nybegynder
23. februar 2012 - 14:02 #2
Hvad vil det sige at jailbreakes?
Jeg vil bare kunne bruge den her i danmark! :-)
Avatar billede pstidsen Novice
23. februar 2012 - 19:03 #3
Dette er jailbreak: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/advarsel-mod-jailbreak-af-iphone,lid.13430/

Jeg er som sagt 90% sikker på at jailbreak er nødvendigt for at bruge en udenlandsk købt iPhone i Danmark. De sidste 10% er jeg dog usikker på.
Avatar billede oldaf Nybegynder
23. februar 2012 - 19:18 #4
Hvor kan jeg kan jeg åbne den!
Avatar billede Frede1012 Nybegynder
23. februar 2012 - 19:44 #5
Tror også man skal jailbreake for at bruge en udenlands telefon i Danmark :) Men du bliver nød til at sige hvilken model og version osv din iPhone er.
Avatar billede pstidsen Novice
23. februar 2012 - 21:26 #6
#4: For at hjælpe med selve jailbreak skal du fortælle hvilken iPhone du har. Derudover skal du også fortælle hvilken softwareversion den har. Som det sidste skal vi vide hvilket styresystem du har på din computer (nogle metoder gør det over computeren andre direkte på iPhonen).

#5: Lad være med at lægge et svar!! Det er til løsninger og pointgivning, som der STÅR! Hvor latterligt er det ikke lige at lægge et svar når du bare skriver det samme som der allerede er blevet skrevet!?