Avatar billede mik28 Seniormester
22. februar 2012 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvad betyder <a href="#Enform">

<a href="#Enform">
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2012 - 11:02 #1
Det betyder at du går til det anchor som har id Enform - fx;

<div id="Enform">tekst/<div>
Avatar billede mik28 Seniormester
22. februar 2012 - 11:07 #2
Vil den så sende det her link

<a name="Enform" id="Enform"></a>
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2012 - 11:15 #3
ikke helt forstået?
Avatar billede mik28 Seniormester
22. februar 2012 - 13:02 #4
Jeg forstår det heller ikke helt selv. Det er fordi jeg sidder med noget kode der ser således ud.

<a name="Enform" id="Enform"></a>
<form name="Enform" action="">
<a href="#Enform" onclick="enfunktion();return false;">Send</a>
</form>

Så er det jeg ikke lige helt forstår href="#Enform"
Avatar billede lordsasa Nybegynder
22. februar 2012 - 13:43 #5
Jeg følger lige med her.
Avatar billede mikalj Nybegynder
22. februar 2012 - 13:56 #6
Du kan definere "bogmærker" på en side, som brugeren kan springe/scrolle ned/op til ved at klikke på et link.

Du har nok set sites med et links i stil med "Gå til toppen af siden" eller lignende. Når man klikker på dem, scroller browseren automatisk op til sidens top.

#-tegnet i href attributen angiver at et klik på linket skal scrolle <a>-tagget med det tilsvarende id ind i billede.

I dit tilfælde ser det ud som at et klik på "Send" linket skal scrolle op til <form>-tagget samt afvikle javascript-funktionen "enfunktion".