Avatar billede David Kira Nielsen Nybegynder
22. februar 2012 - 09:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kloning af Win 7 gået galt..

Hej Allesammen. Jeg er rendt ud i et problem jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal løse. På baggrund af en til tider ustabil harddisk, valgte jeg at tilslutte en ny harddisk til computeren, hvorefter jeg via Acronis programmet gik ind og klonede Win 7 over på den nye harddisk.

Efterfølgende kunne jeg se at der på drev D (den nye harddisk) lå Win 7 mapperne (program files x86 mv.) og hvad der ellers har ligget af forskellige installationer på den gamle harddisk (som stadig er tilsluttet).

Jeg rebootede computeren og gik ind i BIOS og satte boot prioriteten til at den skulle starte med den nye harddisk og kom da også ind i windows. Da jeg kun ville have win 7 liggende på den nye harddisk, gik jeg derfor ind på C: og formaterede den. Til trods for de advarsler der kom op om at den var i brug og der kunne være applikationer der ikke ville virke efterfølgende, valgte jeg derefter at formatere. Efter formateringen, hvor jeg godt nok mistede alle mine skrivebords ikoner, kunne jeg dog stadig se der på det nye drev lå alle de win 7 installationer fra den tidligere og i god tro rebootede jeg min computer.

Så gik det ellers galt.. Nu gider den ikke logge ind i windows (til trods for jeg har sat den til at boote op fra den nye harddisk først) - og når den når til hvor windows logoet dukket op, så kommer der blå skærm, den laver nogle crash dumps og så rebooter maskinen.

Hvad har jeg gjort galt og hvordan kan jeg løse det? Skal der en boot disk til? Jeg håber ikke det er nødvendigt at skulle reinstallere win 7 igen.

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak for tiden.

/TheZohan
Avatar billede Blandy Praktikant
22. februar 2012 - 10:04 #1
Ja der har som du selv siger, været nogle filer der har peget på den gamle harddisk, hvor du så har formateret den og ødelaget stien til evt vigtige windows filer.

Havde jeg været dig, havde jeg taget den gamle ud først, og helt separeret den fra min maskine, og bootede på den nye hdd for at gennemteste.

Prøv denne guide: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/startup-repair
Avatar billede David Kira Nielsen Nybegynder
22. februar 2012 - 12:35 #2
Hej Blandy

Den foreslog faktisk at jeg kunne bede den om at start-repair og når jeg så gjorde det så ville den havde win 7 disken, som jeg ikke lige  pt. har liggende. Tror du man kunne bruge en boot disk som alternativ? Ved ikke lige helt om sådan en boot disk har de nødvendige filer for at den kan reparerer og geninstallere de manglende filer for at windows kan komme op og køre?

Jeg burde nok have fjernet den gamle harddisk først. Man tror jo rigtigt der er styr på det hele når man manuelt vælger at den skal bruge den nye harddisk som første prioritet og det hele virker når man så er i Windows, men det kan jo sagtens være at den for at komme ind i Windows, har benyttet sig af nogle af de filer fra den gamle harddisk som der ikke længere er tilgængelige. SUK.

/TheZohan
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2012 - 17:33 #3
Du har vel stadig imaget liggende?
Avatar billede David Kira Nielsen Nybegynder
08. marts 2012 - 18:49 #4
Det lykkedes i sidste ende. Eller det gjorde det egentligt ikke men fandt en gammel harddisk og fik flyttet de vigtigste ting over på mine ekstern, og så geninstallerede jeg simpelthen bare windows.

Det var en god idé at tage hver enkelt harddisk ud til at starte med og så boote dem separat.

I skal have mange tak for hjælpen og tiden.

/Zohan
Avatar billede David Kira Nielsen Nybegynder
08. marts 2012 - 18:51 #5
Mange tak for hjælpen. Det lykkedes i sidste ende.