Avatar billede Michail Nybegynder
20. februar 2012 - 22:05 Der er 6 kommentarer

Msconfig

Hej jeg har været inde og sætte alle mine CPU' er til via msconfig, men min computer blev for varm og satte den fra 4 til 1.. Efter jeg tog en genstart kan jeg kun sætte 2 til igen ??
Bruger windows 7 64 bit, Acer Aspire 7552 G.

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 22:07 #1
Du bør gøre sådan noget i BIOS og ikke via Windows...
Avatar billede Michail Nybegynder
20. februar 2012 - 22:12 #2
Hvordan gør man det :) ?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 22:27 #3
#2 For det andet, skal du ikke smide svar, men kommentare ;)

Når du starter din pc op burde du kortvarigt kunne se et skærmbilled hvor der evt står noget med BIOS - DEL/F2 BOOT MENU - F12 (Følgende er blot et eksempel så det kan variere)

Jeg ved dog ikke mht at windows ser hele din cpu igen, følgende du har gjort er jo i selve windows og den skal egentligt blot tilpasse sig bios og ikke omvendt ;)

Dernæst så kan du jo ændre i mange ting mere som sådan, så hvis du ikke ved hvad du har gang i så søg på google, læs i manualen og psørg endeligt herinde..
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. februar 2012 - 22:37 #4
Det kan ikke gøres i BIOS og det er simpelthen fordi MSConfig ikke har detekteret din CPU rigtigt, evt. er det hyperthreading funktionen, der er fejlet.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 22:48 #5
#4 Man kan da godt begrænse ens cpu's kerne/tråde via BIOS. (Kan self os komme an på om ens bios tillader det)
Avatar billede Michail Nybegynder
21. februar 2012 - 22:06 #6
Tak for svarene fandt selv ud af det :).
Til dem der læser tråden så gjorde jeg følgene...
1.Start
2. Skriv msconfig
3.Gik op i Generelt
4. Satte cirklen i valgfri start plus flueben i Indlæs systemtjenester og indlæs startelementer
5. Genstart
Så bude det virke og det er på windows 7 64 bit :)