Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
19. februar 2012 - 21:22 Der er 7 kommentarer

Søger et post/rateing script

Hej derude.

Jeg søger et script hvor det er muligt at:

Oprette sig som bruger
Poste indlægs på forsiden (kun som bruger).
Rating system endten med stars eller thumbs up/down

Nogle der kender et script der opfylder dette?

MVH Christian
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2012 - 01:01 #1
<ole>

Spørg Google. Hun er en klog kone, som kender halvandet ocean af slagsen  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede danco Nybegynder
20. februar 2012 - 07:04 #2
Spørgsmålet er også om hvorvidt det skal passe sammen med noget eksisterende.
Jeg tænker at det er relevant om det skal køre i et CMS ala wordpress eller joomla, i såfald er det formentlig muligt for at finde et plugin der klarer problematikken.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
20. februar 2012 - 12:01 #3
Hej, har søgt på google, men har kun fundet blog scipts som er lidt det jeg søger. Man skal bare oprette sig først, før du kan benytte posting funktionen på forsiden. Samt skal der være mulighed for at rate.

Det skal kører i et cms. :/
Avatar billede acoon Nybegynder
20. februar 2012 - 12:39 #4
Hvilket CMS skal det køre i?
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
20. februar 2012 - 12:49 #5
Når i skriver hvilket cms det skal kører i. Tænker i på jooomla, wordpress etc. Men det skal hverken kører i de cms'er eller andre. :)

Der er intet cms på hjemmesiden
Avatar billede danco Nybegynder
20. februar 2012 - 13:17 #6
Jeg kørte lige en hurtig google søgning og fandt frem til den her ganske fine artikel/tutorial om emnet.

http://www.brainhandles.com/techno-thoughts/creating-a-simple-rating-script-with-php-and-mysql

Du skal så kombinere med et login script og lave en klausul der sikrer at du kun kan rate hvis du er logget ind, i de fleste tilfælde vil det så nogenlunde således ud:

if(isset($_SESSION['loggedIn'])) {
  //Indsæt rating mulighed her
}
Avatar billede acoon Nybegynder
20. februar 2012 - 13:39 #7
ok. Intet CMS. Du skrev ellers at det skulle  køre i cms. :)

Men se denne: http://www.fyneworks.com/jquery/star-rating/#tab-Testing

Det er nogenlunde hvad du øsnker fra klient siden. Så skal du bare selv styre login med sessions, som Danco er inde på herover.

/Thomas