Avatar billede maf95 Nybegynder
18. februar 2012 - 14:57 Der er 8 kommentarer

Dårlig nedkøling på bærbar MM-vision PC

Hey Udviklere.

Jeg har købt en computer fra MM-vision fra maj 2010. På daværende tidspunkt deres topmodel, med nogle af de kraftfuldeste komponenter til bærbare pc'er.

Men det store problem på denne computer er dets nedkøling. Der er så kraftfulde dele i computeren, som udleder så meget varme, at computeren har svært ved at nedkøle sig selv.

Jeg kan f.eks ikke spille spil med computeren på et bord uden at den bliver så varm, at den slukker sig selv. Nu har jeg her for få dage siden købt en Lap Chill Mat som man sætter computeren oven på. I denne er der to kølere som nedkøler computeren nedefra. Selv denne formår ikke at holde computeren kold nok, og jeg har oplevet at CPU'en igen har været så varm, at den slukkede sig selv.

Jeg har tilmed renset blæseren fra støv, altså skilt computeren ad og fjernet al støv.

Det jeg søger nu er hjælp til hvordan jeg kan løse problemet. MM-Vision er kolde i røven og de udstråler at "det bare er sur røv", men kan jeg tage nogen aktion på dette? Kan jeg tillade mig at kræve noget af dem? Det er jo sådan set deres problem at producerer computere som ikke kan nedkøle sig selv ordenligt.

Eller kan jeg finde andre metoder til at nedkøle min bærbar på?

Hit me!

p.s. efter at have skrevet denne tråd, er min CPU nu oppe på 74 grader.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. februar 2012 - 15:23 #1
Du skriver du har købt den i maj 2010 så jeg formoder den indtil nu har virket uden problemer?

Hvis så kan det være kølepastaen der skal udskiftes (gpu og cpu)

Ellers kan du købe en bærbar blæser til og sætte under bærbaren når du bruger den, så får den ekstra køling den vej...

Bruger du KUN bærbaren ved bordet?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2012 - 15:33 #2
Jeg fik repareret en Acer der var 22 mdr gammel da den gik i stykker, så det burde du vel også kunne?
Avatar billede maf95 Nybegynder
18. februar 2012 - 16:37 #3
Det har været samme problem siden jeg fik den, de har ikke installeret en køler der er kraftig nok til min pc.

Jeg har en bærbar blæser, >Lap Chill Mat< som jeg i øjeblikket har pc'en på.

Den er ikke i stykker, den virker jo ellers perfekt.
Avatar billede Broxigar Praktikant
18. februar 2012 - 16:39 #4
Du skriver at du har skilt computeren ad.

Det er så vidt jeg ved, ensbetydende med at du har mistet garantien og de derfor ikke er tvunget til at reparere / udskifte den.
Avatar billede maf95 Nybegynder
18. februar 2012 - 16:43 #5
Jeg har i hvert fald fjernet bagcoveret. De har endda selv bedt mig om at fjerne støvet i pc'en, ved at tag bagcoveret af, og fjerne støvet. Håber ikke det leder til at garantien fjernes.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2012 - 16:45 #6
#4 enig.
Men det er vel stadig deres ansvar du har en pc der virker, specielt når fejlen har været fra starten af.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2012 - 16:49 #7
#5 Er det en fair forretning så nej, men hvis de er "kolde i r...." over dit problem kunne det måske være de satser på at problemet bliver lige akkurat mindre til, at din pc kører og kommer til at overstige garanti perioden før den lukker helt ned. Og det er du vel ikke interesseret i?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. februar 2012 - 17:43 #8
#5 Hvor meget af bag coveret har du fjernet og hvad kunne du skifte på den?

hvis det er begrænset så betyder det ikke at garantien er væk, det undre mig dog at mm-vision er ligeglade på den front, men hvad er det lige for en bærbar vi snakker om gerne link hvis det findes på deres side endnu.