Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 00:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computer crasher midt i Battlefield 3

Hej Folkens,

Jeg er selvfølgelig til LAN med kammeraterne - og fandme om min computer så ikke skal crashe idag...

Min PC er ikke mere end 3-4 måneder gammel:

Det hele startede med, at jeg spillede lidt battlefield3 som vi plejer, og efter 15-20 minutter, så crasher spillet.
Det fryser simpelthen, men ligger stadig i linien - men kan ikke åbne det.
Så jeg lukkede det ved hjælp af Afslut job osv - og prøvede så at spille igen.
Den gjorde det endnu engang..

Jeg har nu formateret min SSD 2-3 gange - og fundet ud af, at det vist er mit grafikkort der laver ravage.
Hver gang jge smed den nyeste driver ind til mit grafikkort, så var der flere gange, hvor min computer bare ikke ville tænde skærmen - men viste lige windows logoet, og så gik den i sort - og rebootede.

Nu har jeg så fået den til at starte fint op - med en lidt ældre nvidia driver (Den anden nyeste officiele - IKKE beta).

Meen, den crasher stadig efter lidt tid i Battlefield.

Mit grafikkort har en temp på 57 grader, da den crashede, så burde jo ikke være problemet.

Hvad kan jeg teste? - hvad kan problemet være? Er mit kort bare defekt?

Mit setup er;
CPU; i5 2500K
Bundkort; P8Z68-PRO
Grafikkort; MSI GTX560TI Twin Frozr II
Ram: Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9
SSD: Cruzial m4
18. februar 2012 - 00:17 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Du har vel 100% (andre) driver enheder på plads ?
WindowsUpdate ?

Prøv at åbne helt til kabinettet for at - forsøge at - gi' lidt luft ???
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 00:20 #2
Det beklager jeg da meget - umiddelbart så er det jo også et hardware problem - men jaja...

Jeg køre Windows 7 , 64 bit - så er den på plads.

Den har stået uden kabinet hele dagen, siden problemet..

Og som sagt, er er kortet bestemt ikke for varmt jo.
Sidder sammen med 3-4 andre med samme kort, der ligger på samme temp, og højere - uden de crasher..
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
18. februar 2012 - 00:22 #3
Tror ikke et defekt kort i sig selv, vil få Battlefield 3 eller et andet spil, til at crashe. Der skal som regel mere til, da hvis kortet var defekt enten ville se et fucked billede eller bare sort skærm, men hvor du kan høre spillet kører videre i baggrunden.

Hvis dit kort var defekt, ville det også påvirke selve Windows. Karakteristiske tegn på dette kunne enten være pink skærm, eller 4-5 bånd af diverse farver, fordelt på din skærm. Eller selvfølgelig, intet billede overhovedet.

Du skal tænke på, at dit kort og en driver, er 2 vidt forskellige ting. En defekt driver, kan dog lave seriøs ravage, også få et spil til at crashe.

Hvornår i selve spillet er det, at det crasher? Er det tidsbestemt, eller er det ved et specifikt punkt i spillet - fx når runden slutter?

Hvilke programmer har du kørende samtidig med BF3?
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 00:25 #4
Jeg har INGEN programmer kørende, for det er en totalt clean install det er på..

Det crasher efter en 10-15 min af spillet - og næste gang jeg prøver, er det lidt før.

Driveren jeg har brugt, har været både den nyeste officielle fra nvidia - og den anden nyeste.

Det har jo kørt fint siden 25 oktober, hvor jeg købte hele setupet - med selv samme driver!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2012 - 05:46 #5
Hvad skriver den om fejlen i logbogen?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. februar 2012 - 07:07 #6
Hvilken temp har din CPU når den ikke gider mere?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
18. februar 2012 - 09:09 #7
Spillet er notorisk ustabilt. Spiller med en ven som kun kan spille 2-3 af banerne - kommer han ind på nogle andre så crasher den med det samme. Han har prøvet at skifte lydkort, grafikkort og drivere, men uden at det hjalp. Desværre :-(
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 10:53 #8
Tempen på temperaturen har MAX været 47-53 fordelt på de kerner.
og mindst 35grader - fra jeg bootede, til spillet crashede.

Tvivler på det har noget med spillet at gøre - for hvorfor skulle den pludselig gøre det, efter 3-4 måneder uden problemer?

Og det forklare ikke, hvorfor at min computer under boot, stadig går i sort skærm. (Har den dog ikke gjort efter denne reinstall)

Ved ikke om dette er fra den log, du efterspørger;

Programmet bf3.exe version 1.0.0.0 afbrød kommunikationen med Windows og blev afsluttet. Hvis du vil se, om der findes flere oplysninger om problemet, kan du læse om problemets historik via Løsningscenter.
Proces-id: c38
Starttidspunkt: 01ccedc716875807
Afslutningstidspunkt: 357
Programsti: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe
Rapport-id:

Programmet bf3.exe version 1.0.0.0 afbrød kommunikationen med Windows og blev afsluttet. Hvis du vil se, om der findes flere oplysninger om problemet, kan du læse om problemets historik via Løsningscenter.
Proces-id: ea8
Starttidspunkt: 01ccedc50e33313f
Afslutningstidspunkt: 381
Programsti: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe
Rapport-id:
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 11:45 #9
Nu har jeg lige prøvet at spille igen..
Nåede 2 minutter ingame, før den crashede spillet igen.

Når jeg lukker spillet ned, med ctrl alt delete, og afslutter det - så køre windows fint videre.

Jeg har 2 billeder af temp osv - kan lige få dem uploadet, og smidt dem herind..

Så kan i se om der skulle være noget i det, som ikke er som det skal være..
Men umiddelbart når jeg sammenligner med drengenes her til LAN'et, så er det vist meget li' deres..
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 11:46 #10
Billedet er fra igår, hvor spillet har været crashet 2 gange lige efter hinanden..
http://gupl.dk/674172/

Billedet er taget lige nu, hvor spillet er crashet.
http://gupl.dk/674173/
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 12:38 #11
Så prøvede jeg endnu engang at spille..

Spillede vel 20 minutter, før spillet crashede denne gang..

Opdaterede bios til den nyeste 1101 - og troede lige det havde hjulpet, men nej..
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 13:37 #12
Endnu en update..

Jeg har nu skiftet grafikkort med en af drengene.
Nødagtigt samme grafikkort.
MSI GTX560TI Twin Frozr II.

Den gør det samme - og mit grafikkort køre bare perfekt i hans PC..

så det er ikke grafikkortet jo.

Hvad kan det være?
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 13:58 #13
Har ligeledes disable mit onboard lydkort i bios, da nogen os siger det er problemet -men heller ikke her er der hjælp at spore...
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 15:02 #14
bump
Avatar billede kerbs Novice
18. februar 2012 - 17:33 #15
Har os prøvet at hæve vcore, som nogen mener er løsningen.. dog uden held..
Avatar billede kerbs Novice
19. februar 2012 - 16:37 #16
Nå, jeg lukker den her igen.. Ingen hjælp længere..