Avatar billede tdimhcs Nybegynder
17. februar 2012 - 19:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bundkort, RAID

Hvis man har følgende bundkort: ASUS P8P67 (REV 3.1)
Med følgende lagringsporte:

2 x SATA-600 (RAID)
2 x SATA-600
4 x SATA-300 (RAID)

Kan man så f.eks. tilslutte 2 stk. SATA-300 diske, uden at køre RAID, og tilgå dem som 2 almindelige Harddiske?

/kurt
Avatar billede rebecca Novice
17. februar 2012 - 19:19 #1
Ja det kan du sagtens
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
18. februar 2012 - 02:16 #2
Kom til at se at spørgsmålet ikke var præcist nok stillet!

Det jeg ville vide var, om man kan tilslutte 2 stk. SATA-300 diske, til 2 af de 4 SATA-300 lagringsporte, uden at køre RAID, og tilgå dem som 2 almindelige Harddiske. Samtidig med at man har alle SATA-600 lagringsporte frie?

/kurt
Avatar billede rebecca Novice
18. februar 2012 - 10:45 #3
Ja det kan du, om du vil køre raid er valgfrit
Avatar billede rebecca Novice
18. februar 2012 - 10:48 #4
Men tjek din manual, hvis du en dag vil sætte det op til at køre raid er der sikkert nogle andringer du skal foretage på bundkort og i bios der står også hvordan du skal / kan gøre..
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
19. februar 2012 - 19:47 #5
-> rebecca

Det jeg var i tvivl om, var om de 4 x SATA-300 porte KUN kunne bruges til RAID, eller om de også kunne bruges til almindelig tilslutning.

Smider lige et svar, så jeg kan give dig point.

/kurt
Avatar billede rebecca Novice
19. februar 2012 - 22:31 #6
Ja du kan godt bruge portene uden at køre raid