Avatar billede thekozz Nybegynder
16. februar 2012 - 13:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flammen og citronen Budskab?

Hej ekperter.
Jeg har en lille ting jeg skal finde.
Det jeg mangler at finde er budskabet i flammen og citronen, ville bare lige høre nogle forskellige budskaber :)!
Mange tak :)
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 15:48 #1
hvad mener du med budskab

det er en gennemgang af hvad der skete under besættelsen

den er ikke helt troværdig da meget er udeladt

mange bl.a lillebror bliver kun nævnt sporadisk i den som jeg mener er en af de store frihedskæmpere

kæmp for alt hvad du har kært
dø om så det gælder

det er vel stort set det det handler om
kampen for et frit danmark.

m.v.h
Avatar billede frem-ad Professor
16. februar 2012 - 16:09 #2
-- Amor patriae nostra lex -- så enkelt kan det siges

Og som treatmenice skriver "kæmp for alt hvad du har kært, dø om så det gælder" det synger vi til begravelser, men de fleste har glemt hvad det egentlig betyder.
Avatar billede thekozz Nybegynder
16. februar 2012 - 16:09 #3
Hej treatmenice.
Jah, det er rigtig nok, men jeg mener med budskab er fx. "Pas på din kære" Og sådan noget, "Kærlighed kan være hårdt" osv...
Avatar billede frem-ad Professor
16. februar 2012 - 16:11 #4
Men ikke kun et frit danmark, men især et frit folk hvor der er blads til alle, kort sagt DEMOKRATI
Avatar billede thekozz Nybegynder
16. februar 2012 - 16:14 #5
"Kæmp for alt, hvad du har kært, dø om så det gælder" er faktisk rimelig god
Avatar billede thekozz Nybegynder
16. februar 2012 - 16:15 #6
Ja, lige præcis, jeg er ny her inde, så hvordan udeler man poins til jer`?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 02:46 #7
du beder den/dem du vil give point til lægge et svar du accepterer

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 03:01 #8
r det svaret
Avatar billede frem-ad Professor
21. februar 2012 - 07:29 #9
så er der også svar fra mig.