Avatar billede anders123 Nybegynder
06. august 2001 - 17:47 Der er 7 kommentarer

Hvordan for jeg min Bios til at finde min nye Harddiske?

Jeg har for sjov overtaget en gammel Dell PC, og som du nok allerede ved er Harddisken ikke særlig stor. Derfor har jeg også fået to gamle Harddiske med, som er blevet tilsluttet til Motherboarded. Men hvordan fortæller jeg min Bios at de er blevet tilsluttet? Ved godt det kommer an på mit Bios, men den kan da ikke være så forskelig for andre?
Avatar billede zycho Nybegynder
06. august 2001 - 17:50 #1
Bede BIOS´en om at autodetecte dine IDE kanaler.....

Så skulle den finde alt hvad du har af IDE som Harddiske og CD-ROM drev o.s.v.

Led altså efter et sted hvor man kan søge....
Avatar billede zycho Nybegynder
06. august 2001 - 17:50 #2
altså et sted hvor der står autodetect eller lign.
Avatar billede anders123 Nybegynder
06. august 2001 - 17:53 #3
Jamen min IDE Drive Interface står på Auto, er det det?
Avatar billede zycho Nybegynder
06. august 2001 - 17:54 #4
Ikke lige det jeg mente men så burde det også virke! Starter PC´en fint op og kommer ind i Windows eller ?
Avatar billede anders123 Nybegynder
06. august 2001 - 17:58 #5
Ja Ja, men nu er det altså blevet til en NT server, men det burde ikke betyde noget? Ellers nogen bud?
Avatar billede double-g Juniormester
06. august 2001 - 19:18 #6

Det kunne jo evt. være at dine HD\'ere er større end hvad BIOS\'en understøtter.
Avatar billede palomino Nybegynder
06. august 2001 - 20:21 #7
Du skriver en \"gammel Dell PC\", hvilket kunne tyde på at maskinen måske er så gammel at den ikke understøtter diske over 8GB. Er dine diske under 8GB så kan det være 500MB grænsen vi snakker om, selvom den dog skal være meget gammel hvis det er sagen.

Du finder nok ikke pci-slots i den, men eller kunne du have installeret et ATA66 eller ATA100 kort.

Jeg kan huske at man engang kunne få et ISA-kort som gjorde at PC\'en grænse blev flyttet til 132TB...

Har du prøvet at autodetecte indstillingerne?? Er du sikker på at harddiskene overhovedet fungerer??

Palomino