Avatar billede ndifil Nybegynder
15. februar 2012 - 17:28 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hent server navn uden www

Hej

Jeg skal brug server navnet uden "www." til at fastslå hvilken side jeg er på og henter navnet med $HTTP_SERVER_VARS["SERVER_NAME"]
men hvis der er skrevet www i adressen kommer det med i variablen.

Kan man hente det "rene"server navn eller er der en enkel måde at fjerne "www." hvis det er der.

/ Finn
Avatar billede expnet Seniormester
15. februar 2012 - 17:51 #1
denne her kan tage det ud

<?
echo $_SERVER['HTTP_HOST'];
?>
Avatar billede expnet Seniormester
15. februar 2012 - 17:53 #2
anden måde

<?
$HTTP_SERVER_VARS = str_replace("www.","", $HTTP_SERVER_VARS['SERVER_NAME']);
?>
Avatar billede ndifil Nybegynder
15. februar 2012 - 18:02 #3
Super det var lige det jeg skulle bruge.

L;g et svar s[ jeg kan give point.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2012 - 18:05 #4
<ole>

$_SERVER['HTTP_HOST'] indeholder brugerens host, så det giver ikke et brugbart resultat.

$HTTP_SERVER_VARS er deprecated - og #2 overskriver jo hele array'et  =)

Løsningen kunne være:

$host = str_replace('www.', '', $_SERVER['SERVER_NAME']);

/mvh
</bole>
Avatar billede ndifil Nybegynder
15. februar 2012 - 18:28 #5
Tak ole så går jeg efter den
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2012 - 18:31 #6
Det vil i hvertfald være min anbefaling, men jeg synes stadig, expnet bør lægge et svar  =)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2012 - 20:11 #7
Hvorfor vil du have fjernet www? www.test.dk og test.dk kan sættes op til at pege på to forskellige websites.
Avatar billede ndifil Nybegynder
15. februar 2012 - 20:21 #8
Jeg vil bruge det til hente data i en MySQL database der referere til servernavnet
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2012 - 20:36 #9
Som jeg læser spørgsmålet, er der tale om egne sider - hvorfor man må forvente, spørger er klar over, hvad adresserne er sat op til(?)  =)
Avatar billede expnet Seniormester
15. februar 2012 - 20:42 #10
Velbekomme og håber du kan kommer videre med dit projekt
// olebole dit svar er da også en 3. måde at gøre det på

så synes han skal have mulighed for at dele pointe
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2012 - 20:51 #11
#9 Hvis du har ret, giver det meget bedre mening. :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2012 - 20:51 #12
Ellers tak, men jeg har ikke samlet point det seneste års tid. Efter 12 år må det være på tide, andre kommer til - men tak for tilbudet  =)
Avatar billede timpetersson Nybegynder
15. februar 2012 - 21:14 #13
olebole du har da ellers en god sjat point :)
Avatar billede NielsErikP Mester
15. februar 2012 - 22:36 #14
olebole, har man så i den tid, på noget tidspunkt selv haft brug for at stille spørgsmål :-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 15:31 #15
#13 >> Det er netop derfor, jeg ikke længere modtager point. Jvnf. #12.

#14 >> Ja, ganske få  =)
Avatar billede NielsErikP Mester
16. februar 2012 - 21:59 #16
#15: Dejligt at vide at selv de Altvidende kan få brug for hjælp :-)
Nu har jeg jo fulgt dig en del gennem dine besvarelser, og der fornemmer man kklart dit konkurrence Gen...
Så udfordringen hedder hent Arne_v pointmæssigt inden d. 16. Februar 2013 :-) :-) :-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 22:48 #17
Jeg har ikke modtaget point i det seneste år, så der er ikke nogen konkurrence herfra. Det er en hel del år siden, det var interessant  =)
Avatar billede NielsErikP Mester
17. februar 2012 - 11:42 #18
Nej... konkurrence er noget skidt, sæt nu man gik hen op tabte oooOOOoooo :-)
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 16:11 #19
Konkurrence er udmærket, men ikke årsagen til, at jeg deltager på E. Derudover skal nyere brugere have en realistisk mulighed for at komme med  =)
Avatar billede NielsErikP Mester
17. februar 2012 - 16:22 #20
Rart at høre, jeg er jo rimelig ny.. men må nok erkende at Eksperten.dk er et Genialt sted, for folk som gerne vil lære og samtidig dele af det de så har lært med tiden.