Avatar billede Don_Dalsgaard Nybegynder
15. februar 2012 - 10:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af cpu

Jeg har for en del år siden investeret i en Fujitsu Siemens Scalero T som jeg har været glad for.
Men nu er den simpelthen ved at være for langsom.
Jeg ved godt at det smarteste og nemmeste ville være at skifte hele maskinen ud, men det er økonomien ikke til, så jeg ville prøve at lave nogle (lidt billigere) modifikationer i stedet.
På bundkortet står der flg.: W26361-W83-X-02 og lige neden under: W26361-W83-Z2-03-36
Men jeg kan ikke finde en skid når jeg søger på de to...
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg kan opgradere til på cpu-siden?? Lige nu sidder der en Pentium 4 monteret.
Jeg har smidt knap 4GB RAM i, hvilket er det højeste den kan trække. Grafikkortet er også opgraderet til et væsentligt bedre. Men den er stadig for sløv og jeg kan se at CPU'en max'er ud når jeg beder den om at udføre større opgaver.
Og jeg har tænkt mig at sætte en SSD harddisk i, men vil lige vide om cpu'en overhovedet kan opgraderes eller om det kan svare sig at putte mere i.

HELP!!  Anyone?!
Avatar billede foodear Praktikant
15. februar 2012 - 10:52 #1
start med at hente Speccy, så du kan identificere dit hardware:

http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede Cypern Nybegynder
15. februar 2012 - 11:18 #2
Behold dit kabinet og invester i et nyt motherboard med en god strømforsyning og med en I3/I5 cpu samt et nyt grafikkort "kun hvis du spiller pc spil"

At opgradere et gammelt P4 motherboard er ganske enkelt en investering som er spild af penge.

Altenativt er at købe en brugt igennem dba.

Det kan ganske enkelt ikke betale sig at opgradere den du er i besiddelse af.
Avatar billede benzon Praktikant
16. februar 2012 - 00:49 #3
P4 brugte 3 forskellige sockets 478, 423, 775 - og Core2 Duo er vist den eneste opgradering der ville være mulig, men her er problemet så at det understøtter bundkortets bios med stor sandsynlighed ikke.

og er som regel ret bøvlet og skulle opgradere en cpu i en færdig samlet computer fra eks. HP, DELL eller ja Fujitsu Siemens.

Men hvad bruger du din computer til? kan du give nogle eksempler, for en ny "kontor" computer koster ikke mange basse øre, og du kan også få en rimelig all arround maskine til fornuftige penge idag.
Avatar billede Don_Dalsgaard Nybegynder
16. februar 2012 - 12:48 #4
Okay! Jeg hører jer! ;o)
Put pengene i grisen i stedet og spar sammen til en ny maskine i stedet for at hælde pengene i en maskine som alligevel aldrig kommer til at køre optimalt igen.

Jeg bruger maskinen lidt all-round.
Størstedelen er nok kontor arbejde, men jeg laver også grafisk arbejde og når tiden er til det, kobler jeg fra med en gang Call of Duty eller lign. spil.
Og jeg gider ikke at den lacker midt i spillene, så der skal en ordentlig cpu til.
(havde tænkt mig minimum en i5)
Avatar billede benzon Praktikant
16. februar 2012 - 21:13 #5
du kan evt kigge på computere hos www.mm-vision.dk eller www.topdate.dk

Har selv brugt mm-vision til en meget dyr computer som jeg er tilfreds med.