Avatar billede JesperNorgaard Nybegynder
14. februar 2012 - 23:29 Der er 1 kommentar

Internetforbindelse ryger

Hej eksperter

Jeg oplever nogle problemer med internetopkoblingen her, hvor jeg bor. For det meste kører det helt fint - jeg fanger det trådløse netværk super med min Mac, og internettet brager derud af.
Nogle gange har jeg dog store problemer med at opkoblet mod nettet - det er langsomt eller ikke-eksisterende. Nogle gange kan jeg være på Facebook, men det er også det eneste, som jeg kan loade - det virker meget mærkeligt.

Så bliver det aften, og hende, som jeg bor sammen med, kommer hjem. Jeg får en herefter en pop-up, der siger, at der er en anden på netværket, som har den samme ip-adresse som jeg har. Min sambo har også en MacBook Pro som jeg selv, men jeg går ikke ud fra, at det har noget at sige.

Vi har YouSee.

Er der nogen, der har et forslag til, hvad problemet kan være, og hvad der kan gøres for at løse det? Jeg er rigtig træt af at skulle re-starte modemet og routeren hele tiden.

De bedste hilsner
Jesper
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. februar 2012 - 00:22 #1
Undersøg om i har samme IP adresse - har i det så må en af jer skifte. Hvis du lader routeren tildele IP-adresser bør den styre det så i får hver sin IP adresse.