Avatar billede Ah-larsen Nybegynder
14. februar 2012 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP - FTP

Hej Eksperter

Jeg sidder og fumler med et script, som skal kunne kopiere filer / mapper på en ekstern server.

Mit udmiddelbare bud ville derfor være, at gøre dette via FTP men jeg har desværre ikke været i stand til, at kunne kopiere en fil på den eksterne server uden at skulle gemme filen på serveren hvor scriptet bliver eksekveret fra først.

I desperation spørger jeg nu jer eksperter om, I ved hvordan jeg kan kopiere en fil på en ekstern server uden, at skulle gemme filen på den server scriptet bliver eksekveret på først.

Jeg håber det giver mening :)

På forhånd tak.
Avatar billede Six Nybegynder
14. februar 2012 - 16:02 #1
Er det fra ftp til ftp? I det tilfælde, skal begge ftp servere understøtte det. Det kaldes FXP - File eXchange Protocol.

Jeg tror ikke ret mange understøtter det mere, da det kan udgøre en sikkerhedsrisiko. - Men hvis du administrere begge ftp servere, så prøv at søge på noget ala. how to setup ftp fxp.
Avatar billede Inqu Nybegynder
14. februar 2012 - 16:48 #2
Map et netværksdrev og gem det der?
Det kan også pege på ftp sider så vidt jeg husker.
Avatar billede Ah-larsen Nybegynder
14. februar 2012 - 18:24 #3
Det jeg tænkte var, at oprette FTP adgang via PHP til den eksterne server og derefter kopiere nogle filer til en anden mappe på den eksterne server.

Måske ftp_exec,ftp_site eller lign. Jeg har desværre bare ikke været i stand til, at finde noget dokumentation jeg har kunne bruge.

Jeg håber dette kan lade sig afgøre.

På forhånd tak :)