Avatar billede Tobber16 Nybegynder
14. februar 2012 - 15:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Audioproblemer

Hej
Jeg håber i kan hjælpe med mit lille irriterende problem.
Problemet er at den audio der kommer fra jack på fronten af min PC lider af en meget irriterende "pibende" lyd, især når jeg gamer. Når jeg kun er i windows, skrivebordet og webrowser er der en svag knitren.
Det er meget mærkværdigt fordi den "pibende" lyd er forskellige alt efter hvilket spil jeg spiller, i Crysis er lyden meget høj og ændres når jeg bevæger mig rundt i menuen, når jeg spiller BF3 er det lyden af en barbere maskine kun når jeg loader mappet, i selve banen er det ikke så slemt. Denne lyd påvirker også dem jeg snakker over Skype med da de åbenbart også kan høre det, så det må både være mic og jack.
Desuden ændres lyden også når jeg rykker på den ledning som går fra panelet til bundkortet op og ned.
Jeg kan sige at det ikke er en løs forbindelse da jeg har prøvet at udskifte panel samt ledning med et andet, dette virkede desværre ikke.

Jeg håber nogen kan komme med nogle gode råd så jeg kan få løst dette problem :)

På forhånd tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 15:11 #1
Kunne måske  hjælpe hvids du til gengæld fortæller under hvilket styresystem.??
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 15:25 #2
Er der højtaler udgang bag på ?
i så fald er problemet og så denne bruges ?

Har oplevet flere gange der er støj fra selv computeren på front udgangen.
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
14. februar 2012 - 15:32 #3
Styresystemet er Windows 7 Home Premium :) beklager, det glemte jeg at nævne.
Der er højtalerudgang bagpå og der er der ikke nogen problemer, men det er bare irriterende at skal om bag PCen når jeg skal bruge headsæt, da mine Højtalere er sat til bag på PC'en, støjen kommer ikke fra selve PCen, det er i headsættet eller højtalere hvad nu man kobler til :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 15:48 #4
Hvis du har realtek lyd å prøv at kontrolere instillingerne
http://gratisupload.dk/vis_billede/673924/
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
14. februar 2012 - 15:53 #5
Ok,jeg sidder ikke lige ved PC'en nu, men jeg vil prøve dette når jeg kommer hjem :) så skal jeg nok give feedback på resultatet
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 15:56 #6
Lidt flere instillinger her
http://gratisupload.dk/vis/673721/
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 20:47 #7
Det jeg mener er at bevægelige dele i pc'en kan generer støj i højtaler/headset.

det kan f.eks. være en blæser eller harddisk der laver nogle svingninger der går i ledningerne inde i computeren.
Hvilket jeg meget syntes det kan tyde på når du ikke har problemet bag på.

Giver den støj når du spillet musik ?
Du kunne evt. slå alle blæsere fra kort for at lave en test
vil nok anbefale ikke at kører andet end windows og media afspiller mens der testes.
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
14. februar 2012 - 23:32 #8
Jeg har nu prøvet at ændre lidt på indstillingerne på mic, det hjalp lidt på mic'en, men ikke på lyden.

Jeg har prøvet at slå blæserne fra, men det gav ingen ændring rigtig, dog lægger jeg mærke til at jo tættere på den ledning fra panel (audio og mic) er på strømforsyningen, jo mere støj er der. Jeg tror du har fat i noget med at det kan være nogle svingninger. Kan det hjælpe at isolere på en eller anden måde måske? :)
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
14. februar 2012 - 23:35 #9
Der er forresten oftest støj i spil og under video afspilning, musik er ikke så slemt, støjen er svagest når jeg bare kigger på skrivebordet uden noget program åbent, men der er en lille forskel når jeg åbner programmer, f.eks. web browser og mest under spil og video afspilning :)
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 07:20 #10
Det passer meget godt med ´det er strømforsyningen, når du siger der er mindst når computeren yder mindst og omvendt meget når den yder meget da strømforsyningen også yder mere.

Jeg kan huske i et gammelt kabinet der jeg havde, var der en magnet lignende ting omkring ledningerne der gik til fronten, vil lige som om jeg kan hitte noget om det.
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 07:31 #11
http://www.evga.com/forumsarchive/tm.asp?m=100726856&mpage=1&key=&

Her er lige lidt om at fjerne støj, kunne se ud til det har noget med at isolere med stel
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
15. februar 2012 - 09:23 #12
Ved du om man kan bruge stanniol i stedet for det metal tape som han bruger i guiden? :) så vil jeg nemlig lige prøve at isolere den ledning :)
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 09:30 #13
skulle man kunne, du skal så ha en ledning på som går til stel, og så vil jeg da anbefale, at når ledningen er lavet, så giv den noget tape omkring staniolen (optimalt vil være isolerings tape - sådan noget blåt gummi agtigt)
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
15. februar 2012 - 09:44 #14
Ja, det tror jeg at jeg prøver :) så giver jeg feedback på resultatet.
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
15. februar 2012 - 10:26 #15
Fantastisk! Det virker rent faktisk rigtig godt, baggrundsstøjen er blevet reduceres med nok 70 %
Tusind tak for hjælpen! :)
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 10:59 #16
det var så lidt :)