Avatar billede svla Mester
12. februar 2012 - 12:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visning af fotos i RAW-format i stifinder

Hej

Tager mange fotos i RAW-format (CR2 format)

I den forbindelse har jeg på min PC downloadet følgende for at kunne se foto taget i Raw-format som thumbnail-preview i stifinder:

MicrosoftCodecPack_amd64.msi
MicrosoftCodecPack_x86.msi

jeg har haft begge downloadede filer installeret, men ingen af dem har bevirket at jeg kan se billederne som thumbnail-preview i stifinder.

- Er der måske en som lige kan hjælpe med hvad der er galt..
Avatar billede Broxigar Praktikant
12. februar 2012 - 12:15 #1
Hvad bruger du af styresystem og hvilket mærke er dit kamera?

Jeg har fundet http://software.canon-europe.com/software/0039964.asp men denne virker ikke på 64bit Windows.
Avatar billede svla Mester
12. februar 2012 - 12:37 #2
Hej
Jeg bruger Windows 7 pro. 64bit version.
Har et Canon EOS 60D

Har ingen problemer med og se Raw-format i div fotoprogrammer, men ville blot gerne kunne se billederne på fil ikonet i stifinder
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 13:29 #3
prøv kontrolpanel-mappeindstillinger-vis-hiv skyderen i bundc

der er et punkt hvor der står

vis altid ikoner, aldrig minaturer

sæt hak i den eller fjern det

m.v.h
Avatar billede svla Mester
12. februar 2012 - 13:44 #4
hej treatmenice
Har prøvet dit forslag men såvidt jeg kan se er der ikke sket noget, ingen billeder på filikonerne.
Avatar billede svla Mester
28. februar 2012 - 18:34 #5
Jeg tror ikke jeg får mit problem løst, lukker såpørgsmålet