Avatar billede andera Novice
11. februar 2012 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

4G modem Telia virker ikke med min windows 8

Mit 4G modem fra Telia virker med Windows 7 men ikke med Windows 8. Softewaren siger at Enhed ikke registreret.

What to do ?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2012 - 12:43 #1
Windows 8 er slet ikke udkommet (officielt stabilt) det er en RC hvis ikke beta endnu og der er problemet, du kan ikke regne med at et system som ikke er stabilt vil fungere 100%
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. februar 2012 - 12:00 #2
oficiel Release af windows 8 kommer først til efteråret onkring oktober.

what to do ..... brug windows 7 indtil 8 kommer i en brubar version
Avatar billede andera Novice
15. februar 2012 - 01:27 #3
Nå, en ven sagde opdater drivere og det gjorde jeg så igen igen igen - faktisk 4 gange og så kom 4G modemet igang.
Vel er dette et eksperiment - så for de der synes det er interessant, så er det en Acer Iconia Tablet W500 med Windows 8 Developer Preview 32bit, som jeg gerne ville bruge mit Telia 4G modem på. Og nu virker det. Jeg har 16 ned og 4 op. Det synes jeg er OK. Især fordi jeg bor i et område uden den solide dækning.

Det eneste problem jeg har er at når jeg tager usb stikket ud eller genstarter uden at tage det ud, så glemmer Windows 8 eller maskinen at den kender modemmet, og så må jeg geninstallere softwaren og så kører det igen fint.
Det kan jeg nemt leve med, men er der nogen som har en ide til hvordan man kan undgå at modemmet bliver glemt, så ville det være rart at vide.

Tak for hjælpen

Hilsen KlausF
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2012 - 19:23 #4
#3 Svært og sige, du eksperimenterer, så du skal spørge maskinen hvorfor den glemmer, jeg ved ikke om følgende findes i windows 8, men i windows xp pro kan man gå i kontrolpanel -> administration -> Computeradministration og så logbog, ved ikke hvordan det foregår i Windows 8, men mit bedste bud er at du kigger efter følgende i håb om en fejl kode etc :)
Avatar billede andera Novice
16. februar 2012 - 00:12 #5
Tak - så klart
Min ven sagde det lige akurat e en af den slags fejl man kan opleve med præ beta - etc.
Vi ser
Avatar billede andera Novice
26. februar 2012 - 09:00 #6
OK