Avatar billede BreakNeckSpeeds Nybegynder
10. februar 2012 - 13:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 problemer.

Hej eksperter,

Jeg har i snart 1½ år haft min Sony Vaio bærbare, den har virket som en drøm lige siden. For en uge siden fik jeg en BSoD og genstartede, jeg genoptog min aktivitet (Company of Heroes), og fik BSoD igen. Derefter virker det som om at min hukommelse/CPU er blevet til en tragt, den tænker og tænker, men der sker intet og lige pludselig kommer det hele ud på én gang.
Den starter fint op i 'fejlsikret' tilstand, det er det. Ellers tager det omkring 10 minutter at starte op i 'fejlsikret tilstand med netværk'. Alle andre opstartsmetoder tager så lang tid at jeg giver op.

Er virkeligt på bar bund, da det kom ud af det blå.

Mvh.
R. N. Hyllen.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. februar 2012 - 13:50 #1
Har du prøvet med en systemgendannelse?
Avatar billede BreakNeckSpeeds Nybegynder
10. februar 2012 - 13:51 #2
Det virker ikke. Desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 15:02 #3
Du siger det kom ud af det blå.
Kunne det være kommet efter en opdatering af systemet?
Man kan gå ind og afinstallere disse opdaterringer nu hvor du ikke kan systemgendanne.
I min xp ligger de som blå ikoner i windows mappen.
Ved ikke om det fungerer på samme måde i Win 7??
Du kan jo sortere dem på dato, så du kan fjerne dem der er relevante.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. februar 2012 - 15:28 #4
220661 >> Åh ja, sådan så jeg ikke kommentaren fra BreakNeckSpeeds, jeg så det som om det ikke hjalp at lave en systemgendannelse.
Men kan da godt se nu, at den kan forstås på flere måder.

Det må BreakNeckSpeeds lige hjælpe os med.  :-)

Og til BreakNeckSpeeds: Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar. Svar er til pointgivning, som tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 15:46 #5
der må ligge en minidumb fil der kan svare hvad det skyldes

nirsoft har et der kan fortælle dig hvad blue screen fejlen skyldes

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 16:48 #6
Kør en gang chkdsk /r /f
Avatar billede BreakNeckSpeeds Nybegynder
10. februar 2012 - 17:28 #7
Kan se nu at den var tvetydig, det er fordi at jeg ikke kan køre en systemgendannelse. Ikke fordi, at jeg har prøvet uden held.

Minidumpen giver tre fejl to af gange er den forsaget af driveren:
'ntoskrnl.exe' hhv. add. +705c0 og 70740.
Den anden gang var det 'atikmdag.sys' add.+5d36.

Ved ikke om det er brugbart.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 22:16 #8
Efter at have set #7 synes jeg du skal prøve #6 før vi prøver noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2012 - 02:54 #9
det er driveren til dit graffikkort eller kortet der er synderen

det kan også være soklen til samme men er det nok ikke

slet driveren til kortet

rens maskinen med ccleaner for alle gamle nøgler
instaler den sidste nye driver til kortet
husk også chipsettet

ofte er slimdrivers løsningen til drivere

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede BreakNeckSpeeds Nybegynder
11. februar 2012 - 13:55 #10
#6: Prøvet, ingen fejl.
#11: Prøvet, ingen hjælp, den er stadig langsom og "Load"-lampen lyser konstant, som den altid har gjort, opdaterede alle drivere med slimdrivers, et super nice program iøvrigt :)
Avatar billede BreakNeckSpeeds Nybegynder
11. februar 2012 - 13:56 #11
Rettelse til lampen: Selvfølgelig ikke al den tid jeg har haft den, men siden problem et startede ;).
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2012 - 14:38 #12
Afinstallere opdateringer i perioden??
Fejlmeldinger fra programmer i logbog??
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2012 - 14:57 #13
en geninstalering af styresystemet kan godt løse dit problem
sådan er det ofte med graffikkort fejl

m.v.h
Avatar billede teknik Juniormester
11. februar 2012 - 17:05 #14
Hmmm...

Ingen held med chkdsk, og heller ikke med systemgendannelse, og alt - alt - for længe om at starte op i "fejlsikker' tisltand.

Det kunne godt lyde som en hardware fejl.

Hvis der er to stænger RAM i maskinen, så prøve en gang at demontere dem skiftevis, og se om det kører bedre.

Ellers så må du nok ud i en "windows forfra"
På nogle sony vaio kan det gøres ved at holde alt-F10 nede umiddelbart efter tryk på tænd.
Vær dog opmærksom på at den proces normalt sletter _alt_ dvs. dine fotos, e-mails, dokumenter, programinstallationer er alle tabt, hvis de ligger på drev C...og det gør de jo oftest.
I fejlsikker har du antagelig muliged fo atkopier dine egne filer ud på CD/DVD/USB

mvh :-)
Teknik
Avatar billede BreakNeckSpeeds Nybegynder
12. februar 2012 - 19:22 #15
#14: Jeg kørte Sonys eget fejlfindingsprogram, som du anviste. Fandt ud af at det er HDD der er beskadiget, har heldigivis forsikring på den. Læg et svar så afslutter vi den her :)

Til jer andre, tak får jeres tid :)
Avatar billede teknik Juniormester
13. februar 2012 - 21:57 #16
OK svar
:-)