Avatar billede FinnLauridsen Forsker
09. februar 2012 - 15:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tælle farver når en celle er farvet af betinget formatering

Jeg roder lidt vidre med mit projekt
Nu er spørgsmålet : hvorfor vil =colorcount ikke tælle de celler der er blevet farvet af en betingelse i betinget formatering
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
09. februar 2012 - 15:34 #1
det skal lige siges at farven der skal tælles er i en flet og centrer celle
Avatar billede eget Nybegynder
09. februar 2012 - 18:13 #2
Hvis du fletter cellerne A1:D1, så skal du huske at referere til denne celle som A1. Kan være at du refererer til et område og ikke blot cellen.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
09. februar 2012 - 18:39 #3
jeg sammenfletter g10 h10 i10 inden jeg laver min betinget formatering , er det forkert?
Avatar billede store-morten Ekspert
09. februar 2012 - 18:57 #4
Din Funktion: =colorcount kan ikke se cellens Interior.ColorIndex når den farves med betinget formatering.

Den returnere Interior.ColorIndex = -4142 som er ingen farve.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
09. februar 2012 - 19:01 #5
er der en anden mulighed for at kunne tælle de betinget farver
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2012 - 19:18 #6
Kan du ikke tælle via en formel, som indeholder de formler du bruger i betinget formatering?
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
09. februar 2012 - 19:29 #7
det kan man måske , men JEG kan ikke, det har jeg aldrig prøvet, så lidt hjælp ville være dejligt
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2012 - 19:45 #8
Hmmm, nu skriver du jo ikke hvilke betingelser du bruger for den betingede formatering, så det er jo lidt svært.  :-)

men okay, jeg har betinget formatering i H kolonnen, så alle celler hvor værdien er over 3 biliver røde.

Nu vil jeg så gerne vide hvor mange røde celler der er i H kolonnen, det bruger jeg følgende formel til:
=TÆL.HVIS(H:H;">3")