Avatar billede CecilieSL Nybegynder
06. februar 2012 - 16:02 Der er 19 kommentarer

Mine fn knapper virker ikke?

Hej, da mine Fn knapper ikke virker på min Asus a53ta-sx107v - windows 7.. Tænkte jeg om der måske var nogen der kunne hjælpe mig? Jeg ved ikke om det er fordi jeg er kommet til at slå dem fra, men jeg ved i hvert fald ikke hvordan man slår dem til igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 16:20 #1
Hej og velkommen.
Hvor længe har du manglet dem?
Er det kort tid (indenfor de sidste par dage) kunne du prøve en systemgendannelse til før problem opstod.
Avatar billede CecilieSL Nybegynder
06. februar 2012 - 16:31 #2
Siden min computer kom tilbage fra reperation :-). så det var omkring den 25. januar tror jeg det var.
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. februar 2012 - 16:59 #3
Så skal den bare retur igen, det lyder som om at de ikke har fået sat keyboardkablet rigtigt.
Avatar billede CecilieSL Nybegynder
06. februar 2012 - 17:01 #4
Ej, det må vel være løgn, det er tredje gang den skal til reperatur på under et halvt år :-(
De skiftede mit bundkort her sidste gang, kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 17:35 #5
Er alle drivere på plads?
Se om der er gule anmærkninger i enhedshåndteringen
Avatar billede CecilieSL Nybegynder
06. februar 2012 - 17:41 #6
Er der nogen jeg specielt skal kigge ved?
Avatar billede CecilieSL Nybegynder
06. februar 2012 - 17:42 #7
Men nej, der er sådan en gul trekant med en udråbstegn ved ekstern bluetooth enhed, men det har vel ikke nogen betydning .
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 17:47 #8
Jeg skal ikke kunne sige om driverne griber ind i hinanden.
Men i teorien skulle du ikke have gule anmærkninger.
Der er ikke andre?
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. februar 2012 - 17:50 #9
Tastaturet er forbundet til bundkortet med et meget tyndt fladkabel, som skal ned i et lille stik på bundkortet.

Det kan kun komme et par millimeter ned i stikket og det er meget nemt at komme til at sætte kablet skævt i, når man låser stikket.

Men de burde jo tjekke om computeren virker, efter at de har samlet den.

Det bedste du kan gøre er at kontakte forretningen hvor den er købt. Eller bedre, værkstedet hvor den er blevet lavet, hvis du har nogen oplysninger om det. Og så fortælle dem hvad problemet er. Og så hører hvad de siger.

Men 3 reperationer på en 6 mdr. gammel computer. Det lyder mere som om at den skulle ombyttes.

Hvis det var mig, ville jeg prøve at ringe til forbrugerstyrrelsen inden du ringede til forretningen, og hører hvordan du skal forholde dig. Det kan jo lige være at de kan komme med nogle gode råd.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 17:50 #10
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 18:01 #11
#10 Enig hvis driveropdatering ikke løser det.
Har din pc været skilt ad tre gange kan dette skrøbelige stik sagtens have lidt overlast/skævt monteret.
Det bliver jo en tand dårligere for hver gang man piller med disse.
06. februar 2012 - 18:11 #12
... jeg tror ikke på af der er problemer med den elektriske forbindelse til Tastaturet! [Fn] tasterne i sig selv har jo også andre  funktioner og så ville disse jo også 'mangle' ...

---

Den mangler et 'tilbehørs' program (ikke 'driver') som du sansynligvis kan finde i nævnte  samling ->
www.driverspro.org/asus.php?bid=ASUS&coid=3&muid=3&slid=3&srcid=as101

Er set før at dette mangler... der ville ikke være 'fejl' ifølge Enhedshåndteringen...
Avatar billede CecilieSL Nybegynder
06. februar 2012 - 18:17 #13
Kgkg - jeg tror jeg vil prøve at ringe derind, det ville jeg også have gjort men ville bare lige hører om der var nogen eksperter på det område..

220661 - den har ikke være skilt ad 3 gange kun en, og det var der de skiftede bundkort, det var efter 3 måneder.

karise_larry og 220661- jeg har prøvet at kører det der, men forstår det ikke helt, skal man ikke købe noget for at ''opdatere'' det?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 18:33 #14
#13 Jo det ser desværre ud til det.
Prøv her og tast din model ind:
http://support.asus.com/download/options.aspx?SLanguage=en
Avatar billede CecilieSL Nybegynder
06. februar 2012 - 22:04 #15
der kommer en masse ting frem :-D
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. februar 2012 - 06:13 #16
Hotkeys virker ikke før du har installeret Asus' hotkey-program.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2012 - 07:09 #17
Tror du skal ind under "atk" og "others" for at finde det der har med keyboard at gøre.
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
07. februar 2012 - 11:03 #18
mener der står noget i forbrugerstyrelsen om at man er berettiget til et nyt produkt hvis varen har været til rep 2 gange med samme fejl uden den er blevet udbedret..

bare et hint:) men tjek det lige..
Avatar billede CecilieSL Nybegynder
07. februar 2012 - 20:07 #19
# 18, det er ikke den samme fejl, og jeg har været inde for at læse noget om det der, jeg har også tænkt mig at gå ud med den igen.