Avatar billede Sasmoray Nybegynder
04. februar 2012 - 21:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skriftstørrelse i XP

På min arbejde...hvor de stadig kører XP forsøger jeg at ændre den generelle skriftstørrelse, altså DPI. Her bliver jeg bedt om at indsætte installations CD'en som jeg ikke har. Windows beder om en fil kaldet:

app850.fon

Jeg har søgt efter denne på en XP cd rom som jeg har hjemme, men uden held. Jeg har søgt på Nettet efter en fil at downloade, men ligeledes uden held.

Hjælp til at få fat i ovenstående fil modtages.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. februar 2012 - 22:16 #1
hvilken version af XP bruger du på arbejde og hjemme samt installation cden? Jeg selv bruger professionel og har lige afprøvet og min sagde at filerne var på min pc, jeg kunne vælge at bruge xp cden, men jeg kunne os benytte filerne på pcen, så det undrer mig lidt... men skriv hvilken udgave Professional eller Home Edition?:)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. februar 2012 - 22:33 #2
Filerne på CD'en er typisk komprimeret og vil derfor have sidste tegn i endelsen erstattet af en underscore.
App850.fon vil derfor typisk hedde 1pp850.fo_

Du skal bruge Extract.exe til at udpakke filerne og den er også lokaliseret på CD'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 11:12 #3
Højreklik skrivebord-egenskaber-indstillinger-avanceret.
Her skulle du kunne rette dem. Jeg har ikke brugt nogen cd for at rette til her.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 11:13 #4
Kræver en genstart når indstilling er valgt.
Avatar billede Sasmoray Nybegynder
07. februar 2012 - 11:18 #5
Jeg har

Windows XP
Professional
Vesion 2002
Service Pack 3
Avatar billede Sasmoray Nybegynder
07. februar 2012 - 11:46 #6
Jeg fandt filen fik den dekomprimeret, men får følgende:
Det opstod en fejl ved kopiering af filen app850.fon
Avatar billede Sasmoray Nybegynder
07. februar 2012 - 11:47 #7
Jeg prøver det med at højreklikke og det er det som ikke fungerer for mig. Til gengæld forsøgte jeg på en kollegas PC og der lykkedes det.
Avatar billede Sasmoray Nybegynder
06. april 2012 - 12:07 #8
Jeg mål leve med det