Avatar billede tnla Mester
03. februar 2012 - 15:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man lime kølegitter fast?

Jeg har et bundkort, hvor kølegitteret er faldet af en enhed jeg gætter på er grafik processoren. Den krog på bundkortet som skal holde på gitterets fjeder-arm, er brækket. Så jeg tænker på, om man kan få noget lim til formålet? Har tænkt på kølepasta, men limer det?
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. februar 2012 - 15:13 #1
Kølepasta er ikke lim, men velegnet som varmeleder. Kan du ikke 'fikse' den krog ? Har hørt.der skulle findes en speciel lim med gode varmeledningsevner, men ikke sikker på virkningen.
Avatar billede tnla Mester
03. februar 2012 - 15:26 #2
Krogen er faktisk brækket helt af og blevet væk, så det kan nok ikke fikses. En lim med varmeledningsevner ville være perfekt, tror jeg.
Avatar billede Havelaage Nybegynder
03. februar 2012 - 16:49 #3
Ståltråd eller tin, sidstnævnte nok bedst da det ikke er ledende.
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. februar 2012 - 18:06 #4
Er det ikke en krog,som er loddet i mb ?
I så fald,fjern (udlod) resten og ilod en ny krog af fx et stykke kobbertråd. Hvis du ikke finder det muligt kan du nok finde et sted i nærheden ,hvor du kan 'fortøje' - men så skal du helst bruge noget ikke-ledende (fx sejlgarn)
Avatar billede tnla Mester
04. februar 2012 - 15:32 #5
Jeg kan ikke rigtig se, om krogen var loddet i mb. Den er brækket af helt nede ved mb, så der ikke rager noget op. Selve mb er jo mest af plastik, så krogen har vel været limet i? Jeg har svært ved at se, hvor man skulle kunne lodde den? Kan heller ikke se nogen steder at fortøje den ordentligt, det ville ellers være en fin løsnng.
Avatar billede tnla Mester
05. februar 2012 - 00:29 #6
Mon en lille klat kontaktlim i hvert hjørne vil isolere for meget? Altså kølepasta på først og bagefter lidt lim?
Avatar billede tnla Mester
03. maj 2012 - 00:37 #7
Nå, det er vist tid at lukke spørgsmålet, jeg giver gerne point for hjælpen.
Avatar billede tnla Mester
18. maj 2012 - 00:23 #8
Lukker