Avatar billede idenu Nybegynder
02. februar 2012 - 17:08 Der er 1 løsning

Værdiansættelse af Bang & Olufsen

I forbindelse med min SRP i virksomhedsøkonomi og matematik er jeg ved at lave en værdiansættelse af Bang & Olufsen.

Jeg har efterhånden fået tegnet mig et ret godt billede af hvad en værdiansættelse bør indeholde. Nedenfor ses hvad jeg på pågældende tidspunkt har ræsonneret mig frem til:

Strategisk analyse
Virksomhedsanalyse
Budgettering
Værdiansættelse - DCF-modellen
    Cashflow
    WACC (Vejede gennemsnitlige kapitalomkostninger)
    Nutidsværdi af FCF i budgetperioden - Tilbagediskontering med WACC
    Nutidsværdi af FCF i terminalperioden - Tilbagediskontering med WACC
    Samlede nutidsværdi af FCF i budgetperioden og terminalperioden
    Virksomhedsværdi eksklusiv ikke-driftsmæssige aktiver
    Værdi af egenkapital
Følsomhedsanalyse
Konklusion

Min opgaveformulering lyder som følgende:
1. Redegør for udvalgte metoder til værdiansættelse af virksomheder samt de dele af sandsynlighedsregning der kan understøtte og/eller berige værdiansættelse.

2. Udarbejd en værdiansættelse af "Bang & Olufsen" ved hjælp af en eller flere af de udvalgte metoder. Du skal herunder analysere metodernes følsomhed for forskel i forudsætninger. Sandsynlighedsregning skal anvendes til analyse af følsomhed.

3. Vurder mindst 2 af dine valgte værdiansættelsesmetoder. I din vurdering skal indgå en vurdering af metodernes slutresultater i forhold til børsværdien for "Bang & Olufsen".

Jeg er i denne forbindese meget i tvivl om hvorvidt min opgave skal indeholde en strategisk analyse og en virksomhedsanalyse (nøgletal)

Opgavens maks. omfang er 15-20 normalsider, så jeg er bange for at jeg ikke vil kunne få alle punkterne med. Det skal desuden pointeres, at ovenstående agenda udelukket er ifm. værdiansættelsen af B&O. Herudover skal der også indgå et forklarende teoriafsnit samt de generelle formalia såsom indledning, konklusion og litteraturliste

Jeg er desuden heller ikke sikker på hvordan jeg skal anvende sandsynlighedsregning i min følsomhedsanalyse.
Måden hvorpå jeg har tænkt mig at udarbjede følsomhedsanalyse er ved at analysere hvor stor en virkning på værdiansættesen en ændring i inputsfaktorerne vil have.
Jeg søger derfor andre synspunkter på hvordan jeg kan inddrage sandsynlighedsregning i min følsomhedsanalyse
Avatar billede idenu Nybegynder
17. maj 2012 - 00:28 #1
Forældet