Avatar billede thermik Nybegynder
28. januar 2012 - 23:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Batteri lader med usb udgang som kan lade usb ting

Hej

Jeg har efter hånden søgt en del efter en batteri oplader med usb udgang.

jeg skal bruge den til at lade mit usb grej mobiltelefon mp3 afspiller osv på en planlagt længere fjæld vandring hvor jeg ikke i op til 14 dage ser mere en måske et solopladet bil batteri i en hytte.Så det skal være til alm. batteri enten AA AAA eller 9v

jeg har fundet den her:http://www.ladyada.net/make/mintyboost/
men den kommer simplethen til at koste en formue med fragt osv og er også bange for told de har godt nok levrandøre i eu med det er næsten samme pris.og så er det selv byg

så har jeg fundet den her: http://www.dealextreme.com/p/aa-aaa-batteries-usb-charger-67 som indtil videre er det bedste bud men jeg læste så et sted at den kunne blive meget varm og at man skulle holde øje med den..øv

Så har jeg søgt på youtube og fundet em masse guides til selvbyg men jeg har overhovedet ikke forstand på elektronik men nu råber jeg så hjælp ! ;-)

nogen der evt. kan lave en dansk guide, lave den for mig, andet sted man kan købe ???
Avatar billede Broxigar Praktikant
29. januar 2012 - 00:36 #1
Jeg fandt noget lign:
http://www.coolstuff.dk/Barbar_Solcelleoplader

Denne bruger bare solceller istedet, men kan fås til en rimelig pris
Avatar billede hyha Nybegynder
29. januar 2012 - 01:41 #2
Min erfaring med mobilopladning og fjeldvandring er: Brug solceller!

Batterier vejer 7 onde år i rygsækken, og det er vægt der kun kan bruges én gang.

Jeg har sådan nogle solceller der er på noget lærreds af en eller anden slags, med nogle huller i hjørnerne. Det fungerer fint med at sætte den på rygsækken med et par karabiner om dagen når man vandrer eller har brug for strøm. Og der er også sollys nok nu til at kunne lade. (Måske vil nordnorge give nogle udfordringer...)

Hvis det har interesse vil jeg gerne se om jeg kan finde modelnumre på mine stumper i morgen...
Avatar billede thermik Nybegynder
30. januar 2012 - 19:35 #3
Hej Hyha

Jeg vil meget gerne hvis du vil finde noget mere på det udstyr du har!

Jeg har overvejet solceller men læste et sted at det ikke var godt nok og vejede for meget,ladetid for lang.

Kom derfor til en løsning en dims der kunne indeholde x antal batterier(helst AA eller AAA) og aflade til mobil mp3 osv. og enu smartere hvis man kunne oplade fra batterierne på hytternes lavstrøms belysning (batteri).

Jeg kan se at eventyrsport har en solcelle her: http://www.eventyrsport.dk/shop/visvare.aspx?varenummer=20446&fritekst=solcelle&oversigt=../shop/sog.aspx

syntes bare at hvis den kun giver 2 opladninger er det ikke godt nok så vil jeg hellere medbringe 10 stk. AA til den tidligere løsning der så kunne oplades.
Avatar billede scqeech Nybegynder
15. juli 2013 - 11:33 #4
Har du checket løsningen fra FreeLoader?

http://www.gamebits.dk/shop/freeloader-solcelle-supercharger-15541p.html

Den "rene" solplade kan kombineres med en af deres Powerbanks f.eks.:
http://www.gamebits.dk/shop/freeloader-pro-1600mah-15539p.html

Solcellepladen lader direkte til Mini-USB, og kan sikkert også benyttes til andre Powerbanks..